Aviseringar
Rensa alla

Inte mitt problem, men ändå ett problem.


Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

så en 40-åring som vill ha sex med en 16-åring är inte pedofil?

Nej. En 16-åring är knappast prepubertal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

så en 40-åring som vill ha sex med en 16-åring är inte pedofil?

En pedofil tänder på prepubertala barn, tvivlar på att en normal 16-åring klassas som prepubertal. Det är troligare att 40-åringen är hebefil i så fall. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

ag har för mig att jag läste en rubrik om att en som var 18 åkte dit för att ligga med en 17 åring precis när lagen trädde i kraft :-k

Det hände nog i USA. Många stater (om det inte är hela landet?) har byxmyndighet vid 18 års ålder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

En pedofil tänder på prepubertala barn, tvivlar på att en normal 16-åring klassas som prepubertal. Det är troligare att 40-åringen är hebefil i så fall. [cute]

framtidstron är död:

Nej. En 16-åring är knappast prepubertal.

aha [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fan, disregard that. det gällde inte specifikt personer mellan femton och arton. är full. men quota mig igen så återkommer jag, vet att det finns någon del av brottsbalkens sjätte kapitel som gäller just folk mellan femton och arton.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Hon är byxmyndig, såatte...

Jag tror inte du förstår riktigt. Vi är på vårat 18e år, men hon fyller år jävligt sent på året - och detta har pågått ända sedan hon varit 14. Är en gammal lärare till oss.

Det jag menar är att det borde finnas någon jävla gräns hos honom.


   
SvaraCitera

Renesmee:

bara extremt jävla snuskigt

så länge hon är över 18

Renesmee:

Ska man acceptera

finns nog inget annat att göra

Renesmee:

och lyssna på alla jävla äckliga historier?

svar: nej


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

18

*15 var det kanske


   
SvaraCitera

Renesmee:

detta har pågått ända sedan hon varit 14. Är en gammal lärare till oss.

USCH
vag äre för fel på henne/honom[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Det jag menar är att det borde finnas någon jävla gräns hos honom.

Renesmee:

Jag tror inte du förstår riktigt.

Hon är byxmyndig, hon är inte längre elev på skolan där han är lärare? Ser inte vad som skulle vara olagligt, om de nu inte hade sex när hon var 14 (eller när hon var elev, lärare borde kunna klassas som beroendeställning). Om de är kära i varandra så är de.

Renesmee:

Det jag menar är att det borde finnas någon jävla gräns hos honom.

Det kan man ju tycka [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Vi är på vårat 18e år, men hon fyller år jävligt sent på året - och detta har pågått ända sedan hon varit 14. Är en gammal lärare till oss.

Hade de sex när hon var 14?
Jo, jag tycker man ska låta så små barn vara ifred. Om man är kär kan man vänta innan man börjar ge några inviter tills flickungen är några år äldre. Lärare dessutom!
Om han gav några sexuellt anspelande förslag eller så medan hon var hans elev eller innan hon nått 15 års ålder så är det olagligt och bör vara så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

lärare borde kunna klassas som beroendeställning

Lärare klassas i princip automatiskt som om "offret" är i beroendeställning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

som vilka undantag, vill ha bevis på det du säger just nu.

okej, här.

4 § Den som har samlag med ett barn under femton år eller som med ett sådant barn genomför en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt mot barn till fängelse i lägst två och högst sex år.
Detsamma gäller den som begår en gärning som avses i första stycket mot ett barn som fyllt femton men inte arton år och som är avkomling till gärningsmannen eller står under fostran av eller har ett liknande förhållande till gärningsmannen, eller för vars vård eller tillsyn gärningsmannen skall svara på grund av en myndighets beslut.
Är brott som avses i första eller andra stycket att anse som grovt, döms för grov våldtäkt mot barn till fängelse i lägst fyra och högst tio år. Vid bedömande av om brottet är grovt skall särskilt beaktas om gärningsmannen har använt våld eller hot om brottslig gärning eller om fler än en förgripit sig på barnet eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller barnets låga ålder eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (2005:90).

så. där har du undantaget. vad det sedan gäller är rätt brett, antar jag.


   
SvaraCitera
zIGGE

Leijonsparf:

fan, disregard that. det gällde inte specifikt personer mellan femton och arton.

Skulle just skriva om det. Hoppades på mer ifrån dig, men då är du bara full, hahaha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Skulle just skriva om det. Hoppades på mer ifrån dig, men då är du bara full, hahaha.

svarade ju, dumtard.


   
SvaraCitera