Aviseringar
Rensa alla

Inte okeej [n]


Ämnesstartare

Det är såhär att jag har en "kompis" som är otroligt dryg. Hon vill typ göra mitt liv surt för mig och jag orkar inte med henne längre, ett exempel är när jag kände mig lite ensam pga att det skitit sig med en kille jag var på g med, då kom hon och snackade om hur BRA det är att han en pojkvän och hur bäst hennes är[mad] Hon gör alltid så, alltså säger saker som gör mina dåliga stunder sämre typ.

Jag har snackat med henne om detta flera gånger, men hon säger att hon inte gör det med flit, ändå klagar hon alltid på allt, från min familjs ekonomi till min politiska läggning.

Själva problemet är att hon är deprimerad och har varit det i snart 5 år, och hon är alltid ledsen över att folk inte vill umgås med henne (guess why[confused]). Hon säger att jag är hennes enda bra kompis (förutom hennes pojkvän då) och att hon typ skulle ta livet av sig utan vänner. Alltså kan jag inte bara sluta umgås med henne. Dessutom är hon också min "chef", och det känns inte som om det skulle vara en otroligt clever grej att börja bråka med chefen.

Vad skulle ni gjort i min situation? Det hjälper ju inte att snacka med henne [tired]


   
Citera
Ämnesstartare

Futuresailor:

Dessutom är hon också min "chef",

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Futuresailor:

Vad skulle ni gjort i min situation? Det hjälper ju inte att snacka med henne [tired]

Verkligen säga ifrån och berätta hur jag förväntar mig att en riktig vän ska bete sig. Och om hon ändå inte lyssnar, säga upp bekantskapen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluta umgås med personen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

sluta umgås med personen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om hon är din chef är det bara att bita ihop. har 1 sådan i mitt liv atm och jag är bara extremt positiv över allt och alla med henne
om man nämner saker som tex "ja, men det är ju bra att ha pojkvän, man ska ju ha d tkr ja" kan du säga saker som "HEHEHEHE AH MEN JAG ÄR JU LIIIITE FÖR SNYGG FÖR ALLA NÄ JAG SKOJAR.... ELLER? HEHEHEEH pussisar"
[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

sluta umgås med personen

Även om jag slutar umgås med henne så kommer jag ju träffa henne på jobbet.

enhimmelskdrog:

Jobbar i team och hon är ledaren i teamet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Futuresailor:

Jobbar i team och hon är ledaren i teamet.

men jahaaaaaaa eftersom du skrev "chef" trodde jag du menade ledare typ...............................


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Futuresailor:

Dessutom är hon också min "chef", och det känns inte som om det skulle vara en otroligt clever grej att börja bråka med chefen.

Hon kan ju inte vara din högsta chef, eller? Om inte, så kan du lugnt börja bråka med henne. Om hon gör en grej av det på jobbet så är det bara att du tar kontakt med högre chef och berättar läget, att hon låter ert privata gräl påverka ert arbete och hur hon behandlar dig som din chef.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Hon kan ju inte vara din högsta chef, eller?

Nepp, men det är hon som ska skriva mina referenser och så, och eftersom detta är mitt första jobb förutom prao så vill jag få bra, men jag har bett henne skriva ett arbetsintyg tills när jag söker nya jobb, så jag antar att jag kan snacka mer med henne när jag väl fått det[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

"HEHEHEHE AH MEN JAG ÄR JU LIIIITE FÖR SNYGG FÖR ALLA NÄ JAG SKOJAR.... ELLER? HEHEHEEH pussisar

Tack! Ska seriöst prova det[y]


   
SvaraCitera

definitivt sluta umgås med henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Futuresailor:

men det är hon som ska skriva mina referenser och så

aha, då förstår jag problemet. Isf ska du hålla tyst och vara hennes bästa kompis. Om hon är en sån tjej som inte kan ta en konflikt på ett vettigt vis.

Du kommer väl ändå inte jobba där så länge om du är ute efter att söka nytt jobb sen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Futuresailor:

Tack! Ska seriöst prova det

man blir faktiskt mer poisitiv gentemot livet då!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Du kommer väl ändå inte jobba där så länge om du är ute efter att söka nytt jobb sen?

Slutar så fort jag fått ett nytt jobb, det är bara det att jag har sökt hur länge som helst utan att få något, kommer nog gå bättre med intyget sen.


   
SvaraCitera