Aviseringar
Rensa alla

Integrera IRC chatt med en CMS-databas


Imgood:

asså snälla. skriv inte om du inte vill hjälpa .

aristoteles:

Lite tråkigt om man ska bli vresig direkt då ingen lägger svaret i handen på dig.

imgood, du behöver nog lite mer webbprogrammeringskunskaper om du vill att det här ska gå smärtfritt. leta upp några nybörjartutorials om php och kör igenom dessa. vi kan tyvärr bara ge kortare svar, förståelsen måste du själv söka upp typ. .-.


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

variabel:

mgood, du behöver nog lite mer webbprogrammeringskunskaper om du vill att det här ska gå smärtfritt. leta upp några nybörjartutorials om php och kör igenom dessa. vi kan tyvärr bara ge kortare svar, förståelsen måste du själv söka upp typ. .-.

hej
asså jag har bygg upp nittio % av hela hemsidan. känns helt onödigt att börja nu


   
SvaraCitera

Imgood:

asså jag har bygg upp nittio % av hela hemsidan. känns helt onödigt att börja nu

aha. men hur hanterar du användarnamn och sånt nu? .-.


   
SvaraCitera

Imgood:

asså jag har bygg upp nittio % av hela hemsidan. känns helt onödigt att börja nu

Du har byggt upp 90% av hela hemsidan i Joomla ... Hur mycket har du faktiskt kodat, då? (Templaten räknas inte riktigt ... HTML och CSS liksom)

Det är för övrigt som Åtta säger.

 
<?php $user = JFactory::getUser(); ?>

Då har du stoppat en array returnerad från funktionen getUser() i variabeln $user.

Det är mycket möjligt att objektet då kallas genom $user['username'] snarare än $user->username, om det är det som är ditt problem.


   
SvaraCitera

Hej vill du göra en hemsida åt mey??


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

stentuff:

Hej vill du göra en hemsida åt mey??

a det kan jag.

Lambda89:

Då har du stoppat en array returnerad från funktionen getUser() i variabeln $user.

Det är mycket möjligt att objektet då kallas genom $user['username'] snarare än $user->username, om det är det som är ditt problem.

asså man har anropat getuser i $user. jag fatta rinte varför det inte fungerar jag ser inget fel där


   
SvaraCitera

Imgood:

a det kan jag.

hjelp mey, kan ente .htaccess!! vill jömma filendelser såsom .htm/l how2do??+ kan ente kåda


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

stentuff:

hjelp mey, kan ente .htaccess!! vill jömma filendelser såsom .htm/l how2do??+ kan ente kåda

om du ta bort hela din sida så gömemr du nästan allt


   
SvaraCitera

Imgood:

asså man har anropat getuser i $user. jag fatta rinte varför det inte fungerar jag ser inget fel där

Nej, du har anropat getUser() i klassen jFactory, för att få ut ett array-objekt som du lagrar i variabeln $user.

Genom att peka på ett index, t.ex. $user['username'] kan du sen överlagra denna i en ny variabel, eller använda $user['username'] direkt.

Dock, om jFactory::getUser() returneras som ett objekt, så är det inte $user['username'], utan istället $user->username som Åtta sa.


   
SvaraCitera

Imgood:

om du ta bort hela din sida så gömemr du nästan allt

smart, får görare rå!!


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

Lambda89:

Nej, du har anropat getUser() i klassen jFactory, för att få ut ett array-objekt som du lagrar i variabeln $user.

Genom att peka på ett index, t.ex. $user['username'] kan du sen överlagra denna i en ny variabel, eller använda $user['username'] direkt.

Kan du lättt och enkelt skrva vad jag ska klistra in där


   
SvaraCitera

Imgood:

Kan du lättt och enkelt skrva vad jag ska klistra in där

Klistra in vad var ...?


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

alltså vad ska jag exakt skriva och var

Lambda89:

vad var ...?


   
SvaraCitera

Imgood:

alltså vad ska jag exakt skriva och var

Jag antar att du skriven en modul just nu, eller hur?


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

Lambda89:

Jag antar att du skriven en modul just nu, eller hur?

Jag ändrade koden mn det funkar fortfarande inte
[code]<?php $user['username'] = &JFactory::getUser(); ?>
</head>
<body>
<iframe src=" http://webchat.quakenet.org/?nick=<?php echo $user->username; ?>&channels=Mykurdan&uio=Mj10cnVlJjEwPXRydWUmMTE9MjE1bd" width="647" height="400"></iframe>
</body>
</html>[/code]


   
SvaraCitera