Aviseringar
Rensa alla

Intel Celeron eller Amd Athlon?


Ämnesstartare

Hej
Vilken skulle ni rekommendera, Intel Celeron T3000(dual core) eller AMD Athlon X2 QL-6 ?
[smile]


   
Citera

ViaNdeR:

Hej
Vilken skulle ni rekommendera, Intel Celeron T3000(dual core) eller AMD Athlon X2 QL-6 ?

I en bärbar? Ingen av dom egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

I en bärbar? Ingen av dom egentligen.

Bärbar ja, varför inte?


   
SvaraCitera

ViaNdeR:

varför inte?

Dom är ineffektiva, producerar mycket mer värme än nödvändigt och har ingen vidare prestanda om du jämför med till exempel en c2d.


   
SvaraCitera

Skaffa mac istället! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Dom är ineffektiva, producerar mycket mer värme än nödvändigt och har ingen vidare prestanda om du jämför med till exempel en c2d.

Aha, men vilken producerar mer värme, amdn eller celeron ifall man vill jämföra just dessa två.


   
SvaraCitera

ViaNdeR:

Aha, men vilken producerar mer värme, amdn eller celeron ifall man vill jämföra just dessa två.

Amd:n tror jag, men istället så har den avsevärt bättre prestanda.


   
SvaraCitera

ARM


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har alltid undrat hur folk håller reda på sånt här? Jag ser mig som datornörd, men hårdvara har aldrig riktigt intresserat mig... Mjukvarunörd kanske. Sitter man och läser tidningar/bloggar och memorerar alla konstiga SuckFX2000, FU-BS, DualQuadUltraMongo, QK-69 och samtliga deras priser/specar? Varför vägrar det fastna i mitt huvud???


   
SvaraCitera

Sterd:

Varför vägrar det fastna i mitt huvud???

Sannolikt för att du har allvarliga problem med minnet. Det är inte särskilt svårt att komma ihåg att ARM > * > C2D > AMD > Celeron.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Sannolikt för att du har allvarliga problem med minnet

Det är nog snarare för att det är så tråkigt och ointressant.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera