Aviseringar
Rensa alla

Interlock


Ämnesstartare

Mina dreads är pösiga och jag vill ha dem kompakta.
Jag struntar i människor som säger "gör det naturligt" eftersom jag vill ha mina dreads så som jag vill ha dem.

Det jag undrar är om man kan använd sig av interlockmetoden, dvs dra igenom dreadlocken genom sig själv i olika vinklar, fastän man inte har använd den metoden från början?

Eller snarare om det är någon som har gjort så.


   
Citera
Ämnesetiketter

är full


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är nykter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur fan kunde du få dem pösiga? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bööh:

hur fan kunde du få dem pösiga? [shake]

De går upp när jag tvättar'em.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skumt, mina blir bara mer kompakta när jag tvättar håret. du kanske har något mjukgörande i schampot typ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bööh:

skumt, mina blir bara mer kompakta när jag tvättar håret. du kanske har något mjukgörande i schampot typ?

Ja, jag har precis börjat använda dreadschampo men innan hade jag mjällschampo som förstörde väldigt mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då kanske de går att borsta upp? Gör nya kanshe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Då kanske de går att borsta upp? Gör nya kanshe

Onödigt att göra nya när man kan göra dem kompakta som de är. Undrade bara om det kommer att se konstigt ut eller om man faktiskt kan göra så på dreads som inte är så från början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Onödigt att göra nya när man kan göra dem kompakta som de är. Undrade bara om det kommer att se konstigt ut eller om man faktiskt kan göra så på dreads som inte är så från början.

Vet inte, provaaaaaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Vet inte, provaaaaaa

Okej jag provaaaaaaaaaar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Det jag undrar är om man kan använd sig av interlockmetoden, dvs dra igenom dreadlocken genom sig själv i olika vinklar, fastän man inte har använd den metoden från början?

Ja man kan ju alltid - men jag tycker inte du ska göra det eftersom det bara förstör i längden..
Det skapar svaga partier i dreadsen = de kan gå av sen och så kan jag tänka mig att det ser ganska konstigt ut när de växt en bit.
Har du testat det som kallas "palmrolling", alltså att rulla dreads mellan handflatorna? Funkar jättebra att göra det i duschen när man har blött hår.
Det hjälper om man vill ha dom hårdare tycker jag, annars är det nog bara tålamod som gäller. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melinka:

Det skapar svaga partier i dreadsen = de kan gå av

Jo det är någonting jag kom att tänka på faktiskt. Fast det blev snyggare med utväxten. Alltså att jag bara gjorde så längst ned och inte på hela. Det gjorde att det inte blev lösa bollar längst in...Eller något. Men som sagt, man kanske bara ska använda sig av det i nödfall.

Jag brukar bara handrulla mina i duschen när de har blivit platta men annars handrullar jag dem någon gång ibland när de är som vanligt.

Men det är nog så att de blir fastare när jag har använt dreadschampot ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

lösa bollar längst in

Dina är ganska nya va? [smile] Jag hade också så i början, mitt hår var ett jävla kaos, men sen "krympte" dreadsen upp så allt blev kortare * suck * men de blev hårdare iallafall! Det tog ett ganska bra tag för mina att gå från fluff till hårda dreads - kanske 3-4 månader


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melinka:

Dina är ganska nya va? [smile] Jag hade också så i början, mitt hår var ett jävla kaos, men sen "krympte" dreadsen upp så allt blev kortare * suck * men de blev hårdare iallafall! Det tog ett ganska bra tag för mina att gå från fluff till hårda dreads - kanske 3-4 månader

Det slog mig faktiskt att jag bara har haft dem i fyra månader.
Fast sen har jag klippt av dem också, så de är lite fluffiga i topparna också, vilket jag försöker lösa med gummiband.


   
SvaraCitera