Aviseringar
Rensa alla

Internat?


Ämnesstartare

Jag vet inte om det fanns någon sånhär tråd innan menmen.

Jag funderar på att bo på internat och så när jag börjar ettan nu till hösten men var finns alla internat? För en gångsskull så sviker google mig 🙁
Jag vill bo på ett internat men jag är inte intreserad av naturbruk eller djur linje.

Tips?


   
Citera

Jag har också lockats av att bo på internat. Men det har aldrig blivit av.. Du borde prata med din syo?


   
SvaraCitera

tränar du ngn sport som t ex handboll, basket, karate, boxning el ngt annat så kan du gå på fredrika bremergymnasierna i haninge, de har ett elevhem man kan bo på

http://www.merika.se/akademi/basket.html


   
SvaraCitera

om du orienterar kan du plugga i hallsberg


   
SvaraCitera

Lejonhjärta:

prata med din syo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

stulna

Det är fan illa!

Lejonhjärta:

Jag har också lockats av att bo på internat. Men det har aldrig blivit av.. Du borde prata med din syo?

Syon säger att det inte finns så många i närheten och att han inte kan kolla upp det för det finns inga register och så.

enhimmelskdrog:

om du orienterar kan du plugga i hallsberg

Blivande_japan:

tränar du ngn sport som t ex handboll, basket, karate, boxning el ngt annat så kan du gå på fredrika bremergymnasierna i haninge, de har ett elevhem man kan bo på

Jag håller inte på med någon sport :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

stulna

Det är fan illa!

Lejonhjärta:

Jag har också lockats av att bo på internat. Men det har aldrig blivit av.. Du borde prata med din syo?

Syon säger att det inte finns så många i närheten och att han inte kan kolla upp det för det finns inga register och så.

enhimmelskdrog:

om du orienterar kan du plugga i hallsberg

Blivande_japan:

tränar du ngn sport som t ex handboll, basket, karate, boxning el ngt annat så kan du gå på fredrika bremergymnasierna i haninge, de har ett elevhem man kan bo på

Jag håller inte på med någon sport :/


   
SvaraCitera

har hört talats om ngt... naturbruksgymnasium/trädgårdsgymnasium i typ.. vänersborg..? där det är internat. vet ej mer än så. el jo, vet att det finns en skola som heter "lillerud" där det är internat (naturbruk även där)


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

vet att det finns en skola som heter "lillerud" där det är internat

ligger i karlstad typ!


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

ligger i karlstad typ!

nästan!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

D4RKBLU3:

Tips?

Sigtuna är väl det mest kända? Har två bekanta som gick där, dock bodde dom i Sigtuna så dom bodde inte på något elevhem men båda två var mycket nöjda med själva skolan. Betygsnivån är dock extremt hög, så antingen kan du se det som att det är betygshets eller att det helt enkelt är en studiemotiverande miljö.

Finns väl något internat ute i Värmlands skogar också om jag inte minns fel.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Bara att välja random skola med riksintag och sedan hyra något rum i närheten av denne.


   
SvaraCitera

finns det inte nåt i gränna?


   
SvaraCitera

D4RKBLU3:

Jag funderar på att bo på internat och så när jag börjar ettan nu till hösten men var finns alla internat?

Det är väl mest överklasskolor som har internet, tyvärr för jag tror det är väldigt bra för många att bo på internat.

Folkhögskolor har ofta internat, men man måste vara arton år för att läsa på folkhögskola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Det är väl mest överklasskolor som har internet

hehe ja, för internet är nog för dyrt för skolor som inte är överklass [smile]


   
SvaraCitera