Aviseringar
Rensa alla

Internat folkhögskola?


Ämnesstartare

Hej jag undrar om det är någon som har bott på ett internat någon gång, och erfarenheter av det? jag har ansökt till en folkhögskola i höst och jag ser verkligen fram emot om jag kommer in där. Jag väntar mig bus skratt prat och fest eller har jag fel? finns det någon som har bott på et tråkigt internat. kram


   
Citera

Ska själv flytta in på internat till hösten.
Tror snarare att det blir vad man gör det till.

Har iaf en vettig skola som valt att ha alkoholförbud på skolan så det blir inget sådant festande på själva skolan iaf 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Har iaf en vettig skola som valt att ha alkoholförbud på skolan så det blir inget sådant festande på själva skolan iaf 🙂

Hmm... ja det är ju iochförsig bra. men då försvinner ju all spänning :/

Vincenco:

vet inte.

Vadå?


   
SvaraCitera

Sa ra:

Hmm... ja det är ju iochförsig bra. men då försvinner ju all spänning :/

eh nej 😛 det blir fortfarande vad man gör det till 😛 mitt liv när jag är med polarna är spännande utan skiten 😛


   
SvaraCitera

Det beror helt och hållet på vilka sorts människor som bor på internatet. Är det festliga personer så blir det mycket fest, är det busiga människor blir det mycket bus.
Men sen blir det ju även lite vad man gör det till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

du vet.. . [wink]

ne, vad [blush]

LightInDarkness:

eh nej 😛 det blir fortfarande vad man gör det till 😛 mitt liv när jag är med polarna är spännande utan skiten 😛

Givetvis. men jag vill nog det iallafall


   
SvaraCitera

Dåren:

Det beror helt och hållet på vilka sorts människor som bor på internatet. Är det festliga personer så blir det mycket fest, är det busiga människor blir det mycket bus.

*Hovnarren bekräftar att Dåren har rätt genom en jakande huvudrörelse* Om du hamnar med livligt och trevligt folk så kan det bli en väldigt givande erfarenhet.


   
SvaraCitera

Sa ra:

Jag väntar mig bus skratt prat och fest eller har jag fel?

Är det den främsta anledningen till att du har sökt till skolan?


   
SvaraCitera

Maj Lis Lööw:

Är det den främsta anledningen till att du har valt att gå på skolan?

hahaha

Vad kostar det att gå på folkhögskola internat?


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

Vad kostar det att gå på folkhögskola internat?

Terminsavgifterna där jag gick låg på 800 spänn, sen får man ju själv betala för litteratur och sånt.

Internatet bodde jag inte på, men jag hörde av de som bodde där att det kostade drygt 300 per vecka.


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

Vad kostar det att gå på folkhögskola internat?

För internatboendet där jag gick fick man betala runt 4000:- i månaden. Då var maten inkluderad.


   
SvaraCitera

Maj Lis Lööw:

Terminsavgifterna där jag gick låg på 800 spänn, sen får man ju själv betala för litteratur och sånt.

Internatet bodde jag inte på, men jag hörde av de som bodde där att det kostade drygt 300 per vecka.

Hovnarren:

För internatboendet där jag gick fick man betala runt 4000:- i månaden. Då var maten inkluderad.

Okej, tack [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maj Lis Lööw:

Är det den främsta anledningen till att du har sökt till skolan?

Nää..mer för en rolig grej, kunde ju avstått och pluggat på annat sätt men detta verkar roligare men så får jag behörighet till högskola också [surprised]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera