Aviseringar
Rensa alla

Internatlivet


Ämnesstartare

Har bott på internat nu i två veckor och jag trivs verkligen inte. Jag längtar verkligen hem när jag är där. Jag tycker att det är super jobbigt att vara social från morgon till kväll. Att äta frukost med skit många andra i en stor matsal tillexempel. Jag känner mig inte som en av dom i min klass eller på internatet heller. Känns inte som om jag hör hemma där och då blir det att jag blir tyst och inte säger mycket. Jag känner mig liksom ensam fast att det är folk omkring mig dygnet runt.

Något tips på vad jag ska göra för att känna mig hemma, tack? Hur ska jag göra för att hitta människor som jag trivs med? Tror ni att det kommer bli bättre med tiden? Jag är hemma just nu men ska dit imorgon. Har verkligen ångest just nu.


   
Citera

Prova ett tag till, än så länge så är det ju såpass nytt. Det blir nog bättre ska du se.


   
SvaraCitera

itstimetorun:

Har bott på internat nu i två veckor

Jag tror att du kommer vänja dig efter ett litet tag till, men om inte så är internat inget för dig.


   
SvaraCitera

itstimetorun:

Hur ska jag göra för att hitta människor som jag trivs med? Tror ni att det kommer bli bättre med tiden?

Det tar någon vecka att vänja sig vid det. Du kommer lära känna någon i klassen mer framöver. Våga ta för dig och snacka bara så underlättar det.
Jag gjorde felet förra året att låsa in mig på mitt rum hela tiden på internatet. Jag umgicks med klassen och andra på skoltiden och hade ju vänner där, men efter skoltid så var jag korkad och ville inte det, även om det hade sina skäl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

men efter skoltid så var jag korkad och ville inte det, även om det hade sina skäl.

Får man fråga varför du inte ville det?


   
SvaraCitera

itstimetorun:

Får man fråga varför du inte ville det?

Mitt liv vände rätt så brutalt efter att jag slutat vara kristen så jag hade en inre kamp med mig själv om vem jag är, vad vill jag och annat för att hitta sig själv [cute]
Inget farligt men jag behövde tid för mig själv för att komma fram till svar,


   
SvaraCitera

itstimetorun:

Har verkligen ångest just nu.

Är i samma situation och har bestämt mig för att kasta in handduken (dvs avsluta och flytta). [cute]


   
SvaraCitera

Schism:

Är i samma situation och har bestämt mig för att kasta in handduken (dvs flytta). [cute]

Men hur blir det då med rutinerna etc [no-no]


   
SvaraCitera

isola:

Men hur blir det då med rutinerna etc [no-no]

Ta't lugnt. Rutiner är min grej. Jag kommer fixa det!

Dold text: ...


   
SvaraCitera

Schism:

Ta't lugnt. Rutiner är min grej. Jag kommer fixa det!

Kommeru tillbaks till civilisationen då lr? [cute]


   
SvaraCitera

isola:

Kommeru tillbaks till civilisationen då lr? [cute]

Nja, jag blir kvar härom tills vidare eftersom jag inte har något att falla tillbaka på där uppe (måste fixa med soc. osv först).


   
SvaraCitera

Schism:

Nja, jag blir kvar härom tills vidare eftersom jag inte har något att falla tillbaka på där uppe.

Har du det där då?


   
SvaraCitera

isola:

Har du det där då?

Skrev på kontrakt för ett rum (+ toa) i grannorten, och jag flyttar dit på riktigt så fort CSN-pengarna kommit.


   
SvaraCitera

itstimetorun:

Hur ska jag göra för att hitta människor som jag trivs med? Tror ni att det kommer bli bättre med tiden?

Vad är det för internat? Jag tycker inte du ska gömma dig eller vara tyst. Prata, försök, jobba lite för det så ska du nog lära känna någon bättre och hitta någon du trivs med.
Tror absolut det blir bättre med tiden, annars får du väl flytta.[smile]


   
SvaraCitera

Schism:

Skrev på kontrakt för ett rum (+ toa) i grannorten, och jag flyttar dit på riktigt så fort CSN-pengarna kommit.

Men vad ska du leva av sen då, fattade det som att du skulle sluta plugga?


   
SvaraCitera