Aviseringar
Rensa alla

Internatlivet


isola:

Men vad ska du leva av sen då, fattade det som att du skulle sluta plugga?

Soc. antar jag. Jag kommer inte hoppa plugget av förrän ekonomin ordnat sig...

Kan erkänna att jag är rätt jävla usel på att förutse och planera sådana här praktiska saker, btw.


   
SvaraCitera

Schism:

Soc. antar jag. Jag kommer inte hoppa plugget av förrän ekonomin ordnat sig...

Kan erkänna att jag är rätt jävla usel på att förutse och planera sådana här praktiska saker, btw.

Kräver csn ej tillbaka pengarna om man hoppar av? Eller det kanske bara är jag som alltid tror det värsta.


   
SvaraCitera

isola:

Kräver csn ej tillbaka pengarna om man hoppar av?

Vet inte riktigt. Ska ringa dem sen.


   
SvaraCitera

itstimetorun:

Något tips på vad jag ska göra för att känna mig hemma, tack? Hur ska jag göra för att hitta människor som jag trivs med? Tror ni att det kommer bli bättre med tiden? Jag är hemma just nu men ska dit imorgon. Har verkligen ångest just nu.

Gick själv på internat. Rekomenderar att du börjar träna och yogar varje dag. Har du några fler frågor så pma mig.


   
SvaraCitera

Schism:

Vet inte riktigt. Ska ringa dem sen.

Ah, bäst så. Hur går det annars på internatet då?


   
SvaraCitera

isola:

Hur går det annars på internatet då?

Behöver gå till botten med min sociala ångest/defekt... (via psykiatri, på riktigt den här gången).


   
SvaraCitera

Schism:

Behöver gå till botten med min sociala ångest/defekt... (via psykiatri, på riktigt den här gången).

Hittat någon mottagning?


   
SvaraCitera

Schism:

Behöver gå till botten med min sociala ångest/defekt... (via psykiatri, på riktigt den här gången).

Kan rekommendera gruppterapi med kbt inriktning. Om du känner att den formen skulle passa dig.


   
SvaraCitera

isola:

Hittat någon mottagning?

Jepp, eller de hittade mig, snarare, efter att mitt "fall" omplacerats från N-tälje. 🙂

Lounge fact:

Kan rekommendera gruppterapi med kbt inriktning. Om du känner att den formen skulle passa dig.

Det känner jag verkligen, och jag har till och med försökt anmäla mig en gång (gruppen var full). Definitivt en grej att pricka av.


   
SvaraCitera

Schism:

Jepp, eller de hittade mig, snarare, efter att mitt "fall" omplacerats från N-tälje. 🙂

Bra det iaf! Att de skickade vidare dina journaler och så.


   
SvaraCitera

Schism:

Det känner jag verkligen, och jag har till och med försökt anmäla mig en gång (gruppen var full). Definitivt en grej att pricka av.

Ja, tror inte du kommer ångra dig och tror att det är den bästa terapiformen i det avseendet. [smile] go for it!

Såg nu att du bor i sthlms trakter, kan du inte söka i andra kommuner eller får man inte göra det? Lär man ju få.


   
SvaraCitera

Vad är ni för ungar som går på internat, trodde man antingen var miljonär eller studera på båtgymnasium för att göra så. Eller finns det internat till mer vanliga skolor?


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Eller finns det internat till mer vanliga skolor?

haha ja t.ex folkhögskolor [cute]
vi bor på internat (studentlägenhet nästan) olika beroende på skola hur boendet ser ut


   
SvaraCitera

Crypto:

folkhögskolor

aaah, juste! Det vet jag ju egentligen. Tänkte bara på gymnasiet


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Såg nu att du bor i sthlms trakter, kan du inte söka i andra kommuner eller får man inte göra det? Lär man ju få.

Bodde*. Jag huserar i Småland nuförtiden. Men jag har ju i och för sig inte kollat tillgängligheten här än(!).


   
SvaraCitera