Aviseringar
Rensa alla

Internet


Ämnesstartare

Hej, jag har en stationär dator som har internet som gör så att man kan koppla internet till andra datorer. Men nu så har jag skaffat en ny stationär dator men jag vet inte hur man får internet att vara som en huvud dator till den nya datan snälla hjälp mig.


   
Citera

[tard]


   
SvaraCitera

[confused]


   
SvaraCitera

Köp en switch som du kopplar in "internet" till, och sen kopplar du bara in datorerna till den. Be din mami eller papi rådfråga hos närmaste elektronikaffär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A okej men hur mycket kostar en sån??


   
SvaraCitera

sandies:

A okej men hur mycket kostar en sån??

Beror på vad man vill ha i den, flera portar och trådlös kostar extra men det är nog inget ni behöver. Priserna kan jag inte huvudet, men räkna med ett par hundralappar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej vi har en sådan switch eller vad det kallas men inget fungerar


   
SvaraCitera

du bör nog be dina föräldrar om hjälp..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ingen huvuddator som har internet. Målar upp en fin bild i paint för att visa hur det fungerar:

Image


   
SvaraCitera

SpecialGreGer:

Det är ingen huvuddator som har internet

Bara för att en router är inbäddad betyder inte att det inte är en dator >:(


   
SvaraCitera

Dekadent:

[tard]

Myksa:

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Bara för att en router är inbäddad betyder inte att det inte är en dator >:(

Vardagligt uttal så refererar man inte till en router om man säger dator.


   
SvaraCitera

SpecialGreGer:

Vardagligt uttal så refererar man inte till en router om man säger dator.

Vardagligt så refererar du fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SpecialGreGer:

Vardagligt uttal så refererar man inte till en router om man säger dator.

Förlåt, vill verkligen inte starta någon konfilkt men: "Vardagligt tal..." bör det vara. Uttal är väl lite ute och cyklar i rosa moln?

Dessutom måste jag som en av de som gillar datorer lite mer än man kanske borde hävda att ALLT som rent vetenskapligt kan refereras till som datorer bör kallas just detta. Vardagligt tal hit och dit, vi är i en IT-tråd, här bör vi ha rätt att klaga lite (pyttelite) på folk som inte tycker som vi?

Något i den stilen. Jag skyller på att klockan är tjugo i 7 på morgonen och stådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Vardagligt så refererar du fel.

Nej

Luffarvante:

Förlåt, vill verkligen inte starta någon konfilkt men: "Vardagligt tal..." bör det vara. Uttal är väl lite ute och cyklar i rosa moln?

Ja, menade det. Ibland skriver jag helt andra ord än jag menar.. låter som en dålig ursäkt, men det är sant.

Luffarvante:

Dessutom måste jag som en av de som gillar datorer lite mer än man kanske borde hävda att ALLT som rent vetenskapligt kan refereras till som datorer bör kallas just detta. Vardagligt tal hit och dit, vi är i en IT-tråd, här bör vi ha rätt att klaga lite (pyttelite) på folk som inte tycker som vi?

Så du kallar även IC-kretsar och konsoller för datorer? De har synonymer av en anledning - för att man inte ska blanda ihop.

Och med "vi" menar du då personer som du, som tar allt på allvar? Eller menar du personer som "vi", som kan mycket om datorer?

Förstår inte varför du gör en sådan stor sak av det hela.


   
SvaraCitera