Aviseringar
Rensa alla

Internet


Ämnesstartare

SpecialGreGer:

Förstår inte varför du gör en sådan stor sak av det hela.

Det gör jag väl egentligen inte, jag bara hade lite tråkigt och ville ha någonting att disskutera.


   
SvaraCitera

tja


   
SvaraCitera

SpecialGreGer:

Så du kallar även IC-kretsar och konsoller för datorer? De har synonymer av en anledning - för att man inte ska blanda ihop.

Inte IC-krets eftersom det inte är en dator, men konsoll, givet rätt kontex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SpecialGreGer:

Det är ingen huvuddator som har internet. Målar upp en fin bild i paint för att visa hur det fungerar:

Om vi igonerar det faktum att en router egentligen är en dator så har du fortfarande fel.

En dator kan dela en nätverksanslutning med andra datorer(ex genom iptables) på precis samma sätt som en router gör. Om man läser första inlägget så verkar det som det är det hon försöker göra.

sandies:

Hej, jag har en stationär dator som har internet som gör så att man kan koppla internet till andra datorer. Men nu så har jag skaffat en ny stationär dator men jag vet inte hur man får internet att vara som en huvud dator till den nya datan snälla hjälp mig.

det borde finnas någonting i stil med dela nätverklsanslutning i Windows

testa annars att typ googla på sharing network connection windows


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grön_apa:

Om vi igonerar det faktum att en router egentligen är en dator så har du fortfarande fel.

Om vi ignorerar det faktum att du är helt väck i huvudet, så undrar jag hur fan du kan säga att den bilden är fel. Motivera för i helvete.

Och nej - tror inte hon försöker konfigurera med iptables.

Och jag har inte sagt att en router inte är en dator, jag bara säger att man inte refererar till en router när man säger dator. Har du ögonen i röven och sprutdiarre? Det verkar iallafall så.

Gentlemen:

Inte IC-krets eftersom det inte är en dator, men konsoll, givet rätt kontex.

Okej för att klargöra detta. En IC-krets som kan programmeras är/har en processor och fungerar därför som en liten dator.
Konsoller är också datorer, men om du säger dator till te.x PS3 så är du fanimej efterbliven. Vem gör det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SpecialGreGer:

Om vi ignorerar det faktum att du är helt väck i huvudet, så undrar jag hur fan du kan säga att den bilden är fel. Motivera för i helvete.

den bilden du målade upp är endast en av många lösningar.

Det kan även fungera på det här viset

och om du läser trådens första inlägg så inser du att det kanske är det hon menar.

sandies:

Hej, jag har en stationär dator som har internet som gör så att man kan koppla internet till andra datorer. Men nu så har jag skaffat en ny stationär dator men jag vet inte hur man får internet att vara som en huvud dator till den nya datan snälla hjälp mig.

men visst vill du skämma ut dig så.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

SpecialGreGer:

Och nej - tror inte hon försöker konfigurera med iptables.

nej eftersom hon använder windows så försöker hon isf förmodligen använda en windowsspecifik lösning exempelvis denna http://support.microsoft.com/kb/306126

Untitled_image.png


   
SvaraCitera