Aviseringar
Rensa alla

Internet Freedom!


Ämnesstartare

http://www.opera.com/freedom/

Någon som testat Opera 10? Riktigt skön webbläsare må jag säga.

Men, har någon testat Opera Unite? Verkar onekligen ganska coolt att ha en egen webbserver genom sin webbläsare.. [smile]


   
Citera

Verkar fan... riktigt smidigt och intressant.

Edit: Laddat ner och installerat nu, fan vad mycket snabbare opera känns, varför har jag segat runt med FF så länge?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Verkar fan... riktigt smidigt och intressant.

Jag håller med! Men är inte direkt intresserad av att pilla med det i det stadiet som 'Unite' befinner sig i just nu, det vill säga Alpha stadiet.

Ju mer jag läser om hur Unite kommer fungera, ju mer gillar jag det!
Följande scenario: Din rumskompis lägger in notes på vad du behöver köpa till erat gemensamma boende via 'Fridge', sedan i butiken kollar du listan via din mobiltelefon (aka: Opera Mini)

[party]

Opera 10 som webbläsare i sig är också väldigt skön, tror den kommer släppas i fullversion ganska så snart, slutstadiet på beta nu. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och poängen med en webserver i min webläsare? om jag vill dela en websida mm så skaffar jag väl en webserver för det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grön_apa:

och poängen med en webserver i min webläsare? om jag vill dela en websida mm så skaffar jag väl en webserver för det...

poängen är att SLIPPA ha en server.. så att alla kan snickra ihop en hemsida som är öppen för besök! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

poängen är att SLIPPA ha en server.. så att alla kan snickra ihop en hemsida som är öppen för besök! [no-no]

men man har ju fortfarande en server bara det att det följer med webläsaren


   
SvaraCitera

grön_apa:

men man har ju fortfarande en server bara det att det följer med webläsaren

Fördelen är att du har ett program istället för två. Som att ha mp3-spelare och kamera i mobilen för att slippa krångla med en mp3-spelare, en kamera, och en mobil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Fördelen är att du har ett program istället för två. Som att ha mp3-spelare och kamera i mobilen för att slippa krångla med en mp3-spelare, en kamera, och en mobil.

Problemet är ju att då måste inte teamet bakom opera bara koncentrera sig på att göra en bra webbläsare utan också på att göra en bra webserver. nej själv vill jag kunna välja den läsare jag tycker bäst om och den webserver som bäst passar mina syften..
För vissa människor kan jag dock förstå att det är en fördel.


   
SvaraCitera

grön_apa:

nej själv vill jag kunna välja den läsare jag tycker bäst om och den webserver som bäst passar mina syften..

Och det kan du [y]!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Och det kan du [y]!

och därför är jag itne spexiellt fylld av förväntat för denna "nyheten"


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera