Aviseringar
Rensa alla

internet funkar inte, är invalid och behöver hjälp


Ämnesstartare

okej, så problemet är nu att efter att jag installerat service pack 1 (vista) så funkar inte internet. ah, kan mycket väl bara vara ett sammanträffande också (vilket jag tror mest på).
men ah, just nu har jag startat datorn i felsäkert läge med nätverk, och deet funkar - men i längden så är det ju inte så jävla kul att vara så begränsad i sitt datoranvändande så jag är in desperate need of help.

använder vanligtvis IE, så jag tänkte att det kanske var fel på just det, men icket, för jag laddade ner chrome då jag var i felsäkert läge och inte heller det funkar när datorn är i det normala läget.
sen upptäckte jag också att nätverksikonen (på bild) inte heller finns när jag är i normalt läge - någon som vet vad som kan vara fel?
Image

edit; var något otydlig. alltså, jag får inte ens upp internetrutan, men "aktiviteten" finns sedan i aktivitetshanteraren trots att inget fönster har kommit upp.


   
Citera
Ämnesstartare

okej, kan halvt ha löst det själv, då jag körde internet utan tillägg. eheh nu återstår det bara att hitta vilket tillägg som strular!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, kan inte ändra inlägget ovan av någon anledning, men ah - jag tar tillbaks det jag sa, för nu fungerar inte ens det. yaaaaaaaay!!


   
SvaraCitera

Man avinstallerar det och slänger det åt helvete. Vista är ondska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Man avinstallerar det och slänger det åt helvete. Vista är ondska.

vet, men nu är det så läget är. bara på min laptop, ej stationäära ehehe


   
SvaraCitera

taskig att säga om internet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

taskig att säga om internet

ja.. vet 🙁


   
SvaraCitera

Ge honom en rullstol?


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera

JOZFiN:

vet 🙁

be om ursäkt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Ge honom en rullstol?

han är ju tyvärr ett kolli, så tror inte det skulle hjälpa särskilt väl!


   
SvaraCitera

tjejer och tekniska saker, alltid samma visa[confused]


   
SvaraCitera

kebu12:

vista[confused]

AHAHAHAHAHAHHA VA KUL JAG VAR NU![bigsmile]

OnT:
Prova att installera om drivrutinerna. Stäng av brandväggen och andra "säkerhetsfunktioner" och se om du får det att funka sen.


   
SvaraCitera

aristoteles:

AHAHAHAHAHAHHA VA KUL JAG VAR NU![bigsmile]

[sad]


   
SvaraCitera