Aviseringar
Rensa alla

Internet på DSi


Ämnesstartare

jag får inte internet att funka, har valt min router och allt sånt stämmer men det funkar ändå inte av någon anledning, någon måste ha stött på samma problem som kan hjälpa mig.


   
Citera
Åtta

Jag vet inte om det är så med DSi också, men DS och DS Lite kan i alla fall inte ansluta till annat än oskyddade och WEP-krypterade nätverk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag vet inte om det är så med DSi också, men DS och DS Lite kan i alla fall inte ansluta till annat än oskyddade och WEP-krypterade nätverk.

Nätverket är oskyddat.


   
SvaraCitera
Åtta

Speltidning:

Nätverket är oskyddat.

Då har jag absolut ingen aning om vad det är för problem. [shake]


   
SvaraCitera

Speltidning:

jag får inte internet att funka, har valt min router och allt sånt stämmer men det funkar ändå inte av någon anledning, någon måste ha stött på samma problem som kan hjälpa mig.

Ds är inte jättebra på det där med nätverk, prova att byta kanal på nätverket, det funkade för mig förut. På ett Ds lite dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Ds är inte jättebra på det där med nätverk, prova att byta kanal på nätverket, det funkade för mig förut. På ett Ds lite dock.

Hur gör jag det?


   
SvaraCitera

Speltidning:

Hur gör jag det?

Beror på din router, jag rekommenderar att du kikar i manualen.
Om du inte vet vart du har den så finns den säkert på tillverkarens hemsida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Beror på din router, jag rekommenderar att du kikar i manualen.
Om du inte vet vart du har den så finns den säkert på tillverkarens hemsida.

Har kollat i manualen och sökte upp min "Error code".

"Make sure the security key in the connection settings matches that of the access point" Vad menas med detta? Våran router är oskyddad så jag gav inte in en kod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den föreslog även att man skulle gå närmare routern men det hjälpte inte heller.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Har kollat i manualen och sökte upp min "Error code".

Jag talar om din router, inte ditt ds.


   
SvaraCitera