Aviseringar
Rensa alla

Internet rollspelare, se hit...


Howdy. Min enter knapp är trasig.. därför inga mellanrum mellan styckena. Rolla.se stängdes ju ned, Den bästa rollspels sidan någonsin, där du reggade dig, gjorde karaktärer med egna bilder. Dessutom kunde karaktärerna ha föremål med sig i rollen som man också kunde sätta egna bilder på. dessutom kunde karaktärerna få egenskaper, t.ex. Jakt 100%, flygkunnighet -100% osv. Finns det någon sida på internet som är ganska så lik rolla.se ?? Är ganska desperat efter ett nytt ställe, som INTE heter stallet.se -.- Tacksam för svar! [cute][smile]

rolla.se.bmp


   
Citera
Ämnesstartare

A S L?


   
SvaraCitera

shajjn:

A S L?

[shake] ASL??


   
SvaraCitera

Finns typ en rollspelstråd här på ungdomar, du kanske skulle testa den [crazy]


   
SvaraCitera

Corvette_cat:

Tacksam för svar! [cute][smile]

om du vill ha mer automatiserade rollspel ska du kolla ngn random MUD, t ex discworld mud. Annars vet jag ej, kolla om det finns någon ämnesspcifik rollspelssida, t ex WoT-rollspel osv..


   
SvaraCitera

TurKesoX:

Finns typ en rollspelstråd här på ungdomar, du kanske skulle testa den

Nu ska det som sagt vara en komplicerad liten sida för oss som vill ha miljoner funktioner för enbart våra karaktärer osv...


   
SvaraCitera

jojOzZz:

m du vill ha mer automatiserade rollspel ska du kolla ngn random MUD, t ex discworld mud. Annars vet jag ej, kolla om det finns någon ämnesspcifik rollspelssida, t ex WoT-rollspel osv..

Ja.. jag googlade på det. Och försökte hitta liknande ställen. Men det verkar vara otroligt svårt för folk att göra skillnad på web browser spel MMORPG och på TEXT forums aktiga mmorpgs... Jag vet egentligen inte vad för ord man använder, men jag trodde att det hette TEXTBASERAT mmorpg .. Men så visade det sig inte vara om man googlade ? Jag är verkligen desperat efter en ny sida, jag försöker hitta en varenda dag, men naej. -.- Var du medlem på rolla.se ?


   
SvaraCitera

Corvette_cat:

Var du medlem på rolla.se ?

Nej, jag körde engelska MUD:s, textbaserade rollspel som är semi-automatiska, men dock väldigt customiseringsvänliga.


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Nej, jag körde engelska MUD:s, textbaserade rollspel som är semi-automatiska, men dock väldigt customiseringsvänliga.

Engelska.. Jo, jag har ju inga svårigheter i engelska, snarare tvärom så är språk min starka sida.. Men det är lite enklare på svenska ibland.. Slipper man fundera på ordföljd varje gång ^^, Jag har lyckats hitta några liknande rollspels sidor, men alla sidor är mer.. "stel".. som ett helt vanligt forum där du länkar en bild, skriver "level:2 erfarenhet:57% Personlighet: tråkig osv osv".. och sen skriver man som ett forum bara.. Vilket inte alls är det jag söker efter. . . "/ Är sådana sidor som jag försöker hitta så otroligt ovanliga, eller är det jag som bara inte hittar dem?


   
SvaraCitera

Vill ha.

Missat sådant här helt, tyvärr, trots att jag älskar rollspel. Bor du i Götet får du gärna hoppa in på lite IRL-rollspel (alltså med tärningar och papper och berättande och cola, inte några snuskiga baktankar).


   
SvaraCitera

Corvette_cat:

Är sådana sidor som jag försöker hitta så otroligt ovanliga, eller är det jag som bara inte hittar dem?

Vet ej, jag kan nog inte hjälpa dig, sry :/


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Vet ej, jag kan nog inte hjälpa dig, sry :/

Haha, du har faktiskt hjälpt mig en del, jag har hittat lite mindre sådana sidor tack vare dig, men det är liksom.. sidor skapta av tolv åringar som knappt kan skriva.. och som skriver så väldigt seriösa inlägg i rollet.. not.. så tack. 🙂 Du tog mig frammåt i alla fall


   
SvaraCitera

Stringburka:

Vill ha.

Missat sådant här helt, tyvärr, trots att jag älskar rollspel. Bor du i Götet får du gärna hoppa in på lite IRL-rollspel (alltså med tärningar och papper och berättande och cola, inte några snuskiga baktankar).

ungdomar.se - du har frågorna, vi har hånet.

:O har du missat textrollspel på internet ? Vet du hur otroligt kul det var eller. 😛 man gjorde liksom flera egna karaktärer på den här sidan som lade ned.. rolla.se.. och så gjorde man egna presentationer åt dessa karaktärer, gav dem föremål som också fick en liten kort presentation, och så lade man till färdigheter själv till dessa karaktärer. karaktärerna kunde delta i flera olika rollspel och.. ja allt var nog ganska så komplicerat för vissa, men jag älskade det. SÅ många funktioner 😀 Så skrev man liksom bit för bit av historien tillsammans. Tärningsfunktioner fanns också, så om man ville att fighter skulle sluta på ett sätt som inte kunde styras av rollspelarna, så använde man tärningsfuntkionen. 😛 🙁 saknar verkligen sidan.


   
SvaraCitera

Corvette_cat:

Du tog mig frammåt i alla fall

Inga problem.


   
SvaraCitera

det där låter ju faktiskt oerhört fail. textbaserade rollspel via internet kan vara bra, men det är så oerhört sällan att det inte är värt det.


   
SvaraCitera