Aviseringar
Rensa alla

Internet, yes or no?


Ämnesstartare

Vad tycker ni om att träffa folk på internet? Finns säkert en äldre tråd om detta , men vem vill gräva i ruiner liksom.

Internet är för många ett hjälpmedel när det gäller att finna en man trivs med kanske, men å andra sidan är det sju jävla kruxigt. Om man tar t.ex. datingsidor, folk som sitter säkert bakom sin skärm och scrollar igenom listor av möjliga matchningar, och har du en välgjord presentation samt ett drös bilder så har du en bra chans att hitta någon som är intresserad i dig.

Känns ju lite fake och bara klicka på någon random och tänka "hmm, aa, men han känns relevant till mitt tycke" sen ba flörta järnet.

Kanske annat när det gäller att träffa varandra i communities, då förekommer det ju annat än bara folk som letar efter kärlek, iallafall på seriösa communities, ganska mycket flörtare o lirare på Bilddagboken, Lunarstorm(finns de kvar?) och så vidare..

Själv tycker jag att det är lite fegt att LETA efter brudar på internet, det känns som man undviker de där nyttiga konfrontationerna som slipar dina kulor och gör dig till en man.

Brukade göra bort mig jävligt mycket med tjejer jag träffade i verkligheten ett tag, och det tar ju som fan på självförtroendet. Så då tänkte jag, "fan, internet är ju schysst", och började snacka på massa med randoms på internet, just DÅ vare ju najs, träffade några jag fann lycka med ett tag, men också många awkward moments med folk som inte vart helt ärliga haha.

Nu för tiden känner jag mig äcklig när jag försöker ta kontakt med tjejer via nätet, har börjat återgå till att manna upp och konfrontera damerna i verkligheten istället.

Träffade dock mitt ex som jag var tillsammans med i 6 månader på WoW, det var grymt som fan.

Vad tycker ni? Fungerar internet bra, eller äre runk som tusan?[party]


   
Citera

Det är episkt bra. Mer kärlek till folket sen internet kom till.


   
SvaraCitera

"I cannot live without my life! I cannot live without my soul!"

så känner jag.


   
SvaraCitera

lakritz:

Träffade dock mitt ex som jag var tillsammans med i 6 månader på WoW, det var grymt som fan.

Epic...

Orka inte läsa allt men ja, internet är bra. Funkar bra att träffa folk genom den vägen.
Har gått snett för mig några gånger men har en flicka nu som jag träffa genom internet och vi har vart tsm i ett år nu [y]


   
SvaraCitera

Det är nästan roligare å träffa folk genom internet. Man får se en mer riktig sida av personens personlighet. Detta kan ju då visa sig vara helt annorlunda, fast jag har i alla fall inte stött på det [wink]

När det gäller förhållanden har de två seriösa förhållanden jag haft (vi räknar bort såna som bara blev typ steget-längre-än-ragg) kommit från människor jag träffat över internet.

[rolleyes]

En av dem var 100 % tack vare denna sida [cute]


   
SvaraCitera

Gröna Vesslan:

Man får se en mer riktig sida av personens personlighet

behöver verkligen ej vara så!

har aldrig letat på internet. har förvisso hittat, men var nog mest skräp... bättre med människor man träffar irl tkr jag


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Det är episkt bra.

alla killar jag har velat ha något mer än en regular kompisrelation med har jag hittat on the internetz[party]


   
SvaraCitera

Har du katt? Tänker på alla rivmärken.


   
SvaraCitera

Internet är fantastiskt. Jag har aldrig använt internet enbart i syfte att hitta folk jag kan ragga på, utan snarare för att hitta intressanta individer jag kan kommunicera med om allt möjligt. Intellektuella utbyten, social bekräftelse och underhållning.
Om man hittar någon man blir mer intresserad av än så ser jag det mer som en bonus, men jag värderar kärleken i en vänskapsrelation minst lika högt som kärleken i en partnerrelation.

Som tidigare nämnts - tycker också att man ibland lär känna mer av en person online än vad man skulle gjort om man träffat densamma irl. På internet finns det ju för det mesta inget kroppspråk eller något annat ytligt att förmedla sin personlighet med, vad man har i huvet är dominerande för hur man lär känna andra.

Dessutom finns det ju fler människor nära till hands online än vad det gör irl så chanserna att scora ökar ju 😮


   
SvaraCitera

lakritz:

runk som tusan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Dessutom finns det ju fler människor nära till hands online än vad det gör irl så chanserna att scora ökar ju 😮

Bra inlägg tycker jag, håller med att internet bjuder på en schysst variation, och som du påpekar behöver det inte vara ytligt att ta kontakt me nytt folk! =)

isola:

Har du katt? Tänker på alla rivmärken.

Haha, nää, drog en epic faceplant som bröt min näsa och scratcha pannan för någon månad sen.


   
SvaraCitera

lakritz:

men vem vill gräva i ruiner liksom.

En arkeolog


   
SvaraCitera
Åtta

Min nuvarande sambo och jag träffades genom denna sida, kan man väl säga, även om ingen av oss "bara klicka på någon random och tänk[te] "hmm, aa, men han känns relevant till mitt tycke" sen ba flörta järnet."

Tycker att internet är fantastiskt bra på det viset att man mycket enklare kan sålla ut människor som man absolut inte är det minsta lilla kompatibel med. Generellt sett så finner jag att människor som är kapabla att använda internet utan att få sig själva att framstå som blockmongon är intelligenta nog att åtminstone kunna stå ut med. Så på det viset är internet otroligt mycket bättre än "verkligheten" (gillar inte när man säger så. Internet är på riktigt).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Härligt att höra. Gillar de du säger med att sålla ut blockmongon, tror det hela ligger lite där, haha. Nämen, de e skönt och höra lite optimism till skillnad från vad min egna hjärna producerar.


   
SvaraCitera

Internet duger. Har ett flertal kompisar som har funnit sina nuvarande killar genom internet .. (Även jag har funnit ett ex via internet.) Så tycker att det inte är märkvärdigt alls .. det hör till vardagen allt mer. Dock borde man vara typ.. 18+ innan man börjar nätdejta. Ett bra tips ialf.


   
SvaraCitera