Aviseringar
Rensa alla

INTERNETHATET får gärna dö!


Ämnesstartare

TJENA SMULAN, STÅR DU HÄR & ÄTER KEX? Cool

Seriöst. Varför? Varför är det så hårt, så äckligt hårt på internet?
Finns det något svar om hur mänskor kan bete sig så vidrigt, ett fjett onödigt agerande?
Öppnar man käften, om man bär på en särskild åsikt, om så det är politiskt, eller bara en klagan på ett klädesplagg.. Så har mänskor en tendens att hoppa på en, med kommentarer som inte ens har med saken att göra. 'Jag håller inte med dig i frågan, så därför, argh, önskar jag mest av allt i världen att du våldtas och dör.'
Man ska själv ha rätt tydligen. Ens eget tycke är det viktigaste. Och tycker någon annat ting, så är hen fel.
Så skrattretande.. En delad åsikt på ett socialt nätverk ger resultat med kommentar om sätt att dö på etc.
'Du tycker inte om Miljöpartiet, just därför ska du fuckas sönder och dö!' for example.
Don't get it. Don't get politikens intensivitet. Varför det är ett så hett ämne? Särskilt när det dras åsikter om Sverigedemokraterna/Feministiskt parti, om så de är för eller emot..
Don't get that onödiga hot. Do you? Explain. Visst 'YTTRANDEFRIHET, MAN!'
Men ett inlägg om exempelvis 'min ställning i frågan om invandringspolitiken!'
Där ges inte kommentarer som.. 'Du har inte tänkt så här..' Eller ja, klyche.. 'Tänk på det här..'
Utan hot och vider. 'Dö, ditt slödder!' unameit.. Varför inte diskutera? Eller bäst av allt.. Varför inte bara låta det vara, och scrolla vidare i sitt patetiska inläggsflöde? & asen, de sätter sig bakom en skärm.. och när väl en uttryckt sig, kan det sträcka ut sig med 1000.. Likewhores hela klubben. Don't you agree? Bara lite.
Eller är du en av dem som dagligen söker efter blogginlägg, där du kan kommentera snedsteg och djupa våldtäktsexempel och så vidare? Damn.

Okej. Jag ser på teve nu. Har inte utsatts för det själv, då jag inte skriver särskilt mycket annars.
Men bara av att se, att lyssna.. Så kräks jag på mänskligheten. Hur vidriga mänskor det finns. Och deras försvar.. 'YTTRANDEFRIHET' / 'Jag menade det inte!' Men nähä? Fuck you. Fuck Internethat. Alltid.

Peas.


   
Citera
Ämnesstartare

pga kul

stämning

spänning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns ju miljarder olika typer av människor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

froggygog: Så kräks jag på mänskligheten.

Internet avslöjar människans sanna person. Mänskligheten som helhet är fortfarande infantil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är lätt att ta i 


   
SvaraCitera

froggygog: Seriöst. Varför? Varför är det så hårt, så äckligt hårt på internet?

Därför att folk kan vara anonyma på Internet och därmed blir risken för repressalier minimal.  Därför vågar man säga hårda saker som annars man bara tänker eller som man uttrycker sig med i slutana sällskap man känner sig väldigt trygg i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Internet avslöjar människans sanna person. Mänskligheten som helhet är fortfarande infantil.

Djup Quote. Den vill jag använda! Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

froggygog: Djup Quote. Den vill jag använda! Söt

Använd den gärna om du vill. En sak jag har lärt mig är att frågor är ett starkare vapen än ilskna påpekanden. Frågor ser till att öppna upp människors tankar och det blir mer sannolikt att de tänker till och får insikt. Använd därför smarta frågor mot sådana ignoranta människor.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

NäthatNäthat är hån eller trakasserier på nätet. Ofta i sociala medier eller via e-post. Vissa meddelanden och inlägg kan kännas jobbiga, kränkande och hotfulla, utan att de är olagliga. Men upplever du att hotet kan bli verklighet och du känner dig rädd, eller om det handlar om allvarliga kränkningar, ska du göra en polisanmälan.
Allt är inte brottsligt /Polisen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att du kan komma undan med det. Gillar du inte läget får du kanske överväga din vistelse på internet, alternativt använda portaler som är linkade till ens irl-profil. Det är såhär det funkar på gott och ont.


   
SvaraCitera

Tror mycket beror på en kultur som kvarstår från internets tidigare dagar, när uppdelningen mellan ens irl-liv och ens nätprofil var starkare. Många har kvar känslan av att det som skrivs på nätet inte räknas, eller på något sätt inte representerar ens egen person, men i takt med att nätet och våra onlinecommunities blir en större del av våra liv och våra personer så börjar ju den gränsen luckras upp.

Folk som skriver saker de inte skulle säga till någons ansikte IRL behöver kanske get on with the times lite.


   
SvaraCitera

Håller med! är sjukt trött på folk som bara skriver dumma saker hela tiden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Va?


   
SvaraCitera