Aviseringar
Rensa alla

Interracial på tv och film


Ämnesstartare

Anura:

Nej ta mig inte fel. Jag är själv svart. Jag lovar jag är ingen rasist.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är faran? undrar den oupplyste dazed i all stillhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vad menar du? :S

De svarta gillar ej att blanda sig med vita. [sad] Min gissning är för att ni vill ha ungar osv som känns mer lika er själva? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är verkligen tappad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

De svarta gillar ej att blanda sig med vita. Min gissning är för att ni vill ha ungar osv som känns mer lika er själva?

Nej, nej. Det är ju dåliga tider med rasism och allt nu också även 2012. Det är inget man kan ljuga om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Vad är faran? undrar den oupplyste dazed i all stillhet.

Det är väl tråkigt när det blir stora hysterier när sådant händer och skådseplare blir mordhotade för något sådant? Och tv serien måste ha mer säkerhet osv. Känns onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Nej, nej. Det är ju dåliga tider med rasism och allt nu också även 2012. Det är inget man kan ljuga om.

Såatteh.. Ett förbud mot att en invid skall få ha ett förhållande med en annan invid av motsatt hudfärg känns aktuellt? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Det är väl tråkigt när det blir stora hysterier när sådant händer och skådseplare blir mordhotade för något sådant? Och tv serien måste ha mer säkerhet osv. Känns onödigt.

Entschuldigen men nu begriper jag inte riktigt alls vad du fan refererar till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Entschuldigen men nu begriper jag inte riktigt alls vad du fan refererar till.

Okej då kan jag ta ett exempel: På tv serien House MD så blev en svart man och en vit kvinna ihop under säsong 5 - 6 vilket ledde till att kvinnan ifråga fick massa hot brev om att vissa fans vill mörda henne.

Allt detta pga den passionerade scenen som detta par då hade med varandra. Känns onödigt att sådant skall hända skådespelare och att produktionsteamet måste öka på säkerheten osv för att förhindra sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Såatteh.. Ett förbud mot att en invid skall få ha ett förhållande med en annan invid av motsatt hudfärg känns aktuellt?

Inget förbud men att visa det mer och mer på tv känns konstigt i min mening med tanke på att så ser inte verkligheten ut. Dem verkar få det att vara mer acceptabelt när många inte accepterar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Okej då kan jag ta ett exempel: På tv serien House MD så blev en svart man och en vit kvinna ihop under säsong 5 - 6 vilket ledde till att kvinnan ifråga fick massa hot brev om att vissa fans vill mörda henne.

Det är ju inte bra,

Anura:

Allt detta pga den passionerade scenen som detta par då hade med varandra. Känns onödigt att sådant skall hända skådespelare och att produktionsteamet måste öka på säkerheten osv för att förhindra sådant.

Så för att blidka dessa våldsamma, rasistiska element, dessa ärkearslen skall vi alltså segregera televisionen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Så för att blidka dessa våldsamma, rasistiska element, dessa ärkearslen skall vi alltså segregera televisionen?

Nej, men om det leder till det exemplet jag drog upp. Är det värt det då? Även med tanke på att så ser inte verkligheten ut heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Dem verkar få det att vara mer acceptabelt när många inte accepterar det.

Min fråga till dig: accepterar du det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Nej, men om det leder till det exemplet jag drog upp. Är det värt det då? Även med tanke på att så ser inte verkligheten ut heller.

Då är ju ditt nej ett ja? Det är värt det, man skall inte vara som Chamberlain och tro att man kan blidka värsta sortens avskum. Faktum är att reaktionen på detta gör det ännu viktigare att det sänds.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Min fråga till dig: accepterar du det?

Ja jag antar att jag gör det. Man skall väl vara med den personen man vill vara med? Men känns otroligt segt och jobbigt för båda parterna om det innebär att dem skall bli trakasserade eller värre pga den kärleken.


   
SvaraCitera