Aviseringar
Rensa alla

Interrail


Ämnesstartare

Hallå där alla har ett litet problem, behöver lite egen erfarenhet fakta, finns det någon som testat interrail? Hur funkar det helt precist, priserna kan jag redan, snälla hjälp mig 😛


   
Citera
Ämnesetiketter

Du reser fritt så länge dit pass gäller.


   
SvaraCitera

Det är inte så mycket att tänka på. Med interrailpasset får du information och en karta över vanliga reserutter endast utmarkerade i de länder där passet gäller.

Du vet säkert redan att det finns olika pass gällande inte bara för olika tidslängder utan även i olika reseklasser. För det mesta är det "bara att åka", kolla upp avgångstider för att sen ta sig till tågstationen i den stad du befinner dig i. Inför längre resor gör man klokt i att boka sittplatser (kostar en liten slant) i förväg så man slipper stå upp utifall tåget skulle råka vara fullbokat. Det fungerar alltså så att du får sitta varhelst det inte är uppbokat, jag föredrar oftast att boka oavsett reserutt för bekvämlighetens skull.

Det är förvånansvärt lätt och bekvämt att åka med interrailpass kommer du märka! Ha lite framförhållning och vanligt förnuft så går det bra.


   
SvaraCitera