Aviseringar
Rensa alla

intervju imorgon omgzomgz hur gör man HELPZ


Ämnesstartare

är bäst på att söka jobb osv jag vet, men är ganska oerfaren när det kommer till intervjuer, så: vad ska jag tänka på innan och förbereda mig osv? blir nervös av sånthär[sad][blush]


   
Citera
Ämnesstartare

kuriosa/skryt: Nintendos BFF har aldrig sökt ett jobb på ett seriöst vis utan att bli kallad till intervju, och har aldrig varit på en intervju utan att bli erbjuden tjänsten - och vill ej att imorgon ska bli en combobreaker. = extra mkt press[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatar er får la klara mig på egen hand då[mad]


   
SvaraCitera

tänk ut vilka frågor det är rimligt att de ställer samt vad du ska svara för att verka så kompetent som möjligt utan att skryta

exempelvis brukar de fråga efter vilka bra och vilka dåliga sidor du anser att du har.

varsågod.


   
SvaraCitera
Exner

Verka självsäker, men inte dryg och som att du är bättre än intervjuaren. Visa dig påläst om företaget. Klä dig väl. Hitta tre argument för varför du vill ha jobbet och just där. Ställ frågor till honom, i stil med "vilken bakgrund och erfarenhet har de som brukar inneha de här tjänsterna?". Berätta om dina sämre sidor, men välj halv-dåliga och vad du gör för att motarbeta dem. Avsluta med "Har ni fler frågor innan jag kommer tillbaks, är det bara att höra av sig. Tack och på återseende" så upplevar han delvis att han redan bestämt sig för dig.


   
SvaraCitera