Aviseringar
Rensa alla

Intimrakning - "razor bumps"?


Ämnesstartare

När jag rakar mitt kön så får jag en massa små "prickar"/"bumps" där håret normalt växer ut och gissar på att det är det som vanligen kallas för "razor bumps" - dvs. hår som växer inåt som orsakar de små, utstående prickarna. Vad kan man göra för att bli av med dem när de är så många? Har hört att man kan få upp håren igen med pincett, men det verkar bara vara en lösning om man har ett par stycken.


   
Citera
Ämnesetiketter

Scenester:

När jag rakar mitt kön så får jag en massa små "prickar"/"bumps" där håret normalt växer ut och gissar på att det är det som vanligen kallas för "razor bumps" - dvs. hår som växer inåt som orsakar de små, utstående prickarna.

Wuut, va? Det är småsår bara.
Skrev just ett inlägg om det här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De stannar kvar väldigt länge, så jag tror inte riktigt på att det bara handlar om småsår. Fast det vore ju önskvärt, såklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Se till att använda en skrubb på huden regelbundet, det skall tydligen motverka sådana :3.


   
SvaraCitera

Jag har hört att de inte uppstår om man vaxar sig där nere istället.

Inget som rekommenderas till killar.


   
SvaraCitera

jag fick såna innan. bull som fan. sluta raka dig helt enkelt? eller vaxa.

Mawns:

Jag har hört att de inte uppstår om man vaxar sig där nere istället.

nja, de kommer när huden läker över där håren växer, alltså ifall man har irriterat huden genom rakning. jag tror inte de kommer när man vaxar, inte vad jag har hört iaf.


   
SvaraCitera

iosib:

nja, de kommer när huden läker över där håren växer, alltså ifall man har irriterat huden genom rakning. jag tror inte de kommer när man vaxar, inte vad jag har hört iaf.

Men det gör svinigt ont [cry]


   
SvaraCitera

Mawns:

Men det gör svinigt ont

jag är inte håröm. någonstans. men jag har aldrig orkat köpa vax eller liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Se till att använda en skrubb på huden regelbundet, det skall tydligen motverka sådana

Yes, har börjat med det idag. Får använda det dagligen i en vecka eller två och se om det ger resultat. Kommer inte att raka mig under tiden, och om det mot förmodan lyckas ge resultat, så kommer jag att prova mig utav en "depilator cream" vid namn Blitz Blank, för att se om man kan avlägsna håren på det sättet utan att man råkar ut för detta igen.

iosib:

sluta raka dig helt enkelt? eller vaxa.

Sluta raka mig där nere (för vissa områden, åtminstone) kommer jag att sluta med om min plan fungerar. Men att låta håret växa ut är inget alternativ. Gillar inte hur det kännas och flickvännen är inget vidare fan utav det heller. Men att vaxa är något jag kan tänka mig, om inte för annat än att få reda på vad det är kvinnor klagar över!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera