Aviseringar
Rensa alla

Intoxicanter och Njutning


Ämnesstartare

Förutom dem spirituella sakerna med videon, så undrar jag vad ni tycker om den här videon?

Själv så håller jag med personen i videon.
Som Salvador Dali (En känd konstnär med rolig mustach från Spanien) sa "Jag tar inte drogen, jag är drogen."


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

tycker den var bra.. men det är inte lätt att sätta ett gäng 15åringar framför detta klipp och säga titta, lyssna på gubben som ser ut som usama bin laden..
i praktiken är det mycket svårare..
men som "vuxen" ser jag dem som mycket givande..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seniL:

tycker den var bra.. men det är inte lätt att sätta ett gäng 15åringar framför detta klipp och säga titta, lyssna på gubben som ser ut som usama bin laden..
i praktiken är det mycket svårare..

Hahahaha den var kul, han ser ut som jultomten [bigsmile].

Ja, du har nog rätt att i praktiken är det nog svårt Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Ja, du har nog rätt att i praktiken är det nog svårt

men man skulle kunna göra liknande koncept fast i bättre form. sätta in lite mer kreativa aspekter och förmedla med ett lite intressantare upplägg.. det skulle nog funka..


   
SvaraCitera

orkade inte kolla på videon, men man kan kanske få njuta lite... men man måste också komma ihåg att så fort man njuter extra mkt av ett tillfälle så njuter man också mindre av allt annat... så därför är droger kass


   
SvaraCitera

Hänskapt:

men man måste också komma ihåg att så fort man njuter extra mkt av ett tillfälle så njuter man också mindre av allt annat...

Enastående logik där måste jag säga. Du råkar inte vara kristen?


   
SvaraCitera

Your Enemy:

Enastående logik där måste jag säga. Du råkar inte vara kristen?

kristna (protestanter) får njuta när de är döda, om de har arbetat hårt hela livet. katoliker får aldrig njuta, om de inte är beredda att ångra sig efteråt. då är det helt ok.


   
SvaraCitera

Your Enemy:

Enastående logik där måste jag säga. Du råkar inte vara kristen?

pfft
du har en del att lära om livet 😀
jag var tvungen att testa alla droger innan jag förstod hur man kan få ett lyckligt vuxet liv... dvs genom att bara leva normalt och slappna av och strunta i rädslor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hänskapt:

jag var tvungen att testa alla droger innan jag förstod hur man kan få ett lyckligt vuxet liv... dvs genom att bara leva normalt och slappna av och strunta i rädslor

eller så vart du bara aldrig nöjd?.. du begärde mer, mer erfarenheter mer upplevelse.. du nöjde dig helt enkelt inte med det du fick av en viss upplevelse?

sen vill jag bara poängtera att du omöjligtvis kan ha testat alla droger.


   
SvaraCitera

Hänskapt:

du har en del att lära om livet 😀

Håller med om att ett "normalt" liv utan rädslor kan vara ett lyckligt liv, men utan njutning? Jag vet inte..

Och jag syftar då inte på att njuta av droger, utan på att njuta i allmänhet. Varför skulle jag uppskatta ett tillfälle mindre bara för att jag uppskattar ett annat mer? Det är ju just dom bra stunderna i livet som gör dom mindre bra stunderna värda att "uthärda" (i brist på bättre ord).


   
SvaraCitera

Your Enemy:

Och jag syftar då inte på att njuta av droger, utan på att njuta i allmänhet. Varför skulle jag uppskatta ett tillfälle mindre bara för att jag uppskattar ett annat mer? Det är ju just dom bra stunderna i livet som gör dom mindre bra stunderna värda att "uthärda" (i brist på bättre ord).

njuta i allmänhet ska man verkligen göra!!! det är det jag menar... man ska njuta långsiktigt
inte kortsiktigt, då blir man labil och skaffar sig ett missbruksbeteende varesig det gäller att kolla på tv eller röka cigg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Som Salvador Dali (En känd konstnär med rolig mustach från Spanien) sa "Jag tar inte drogen, jag är drogen."

bs


   
SvaraCitera