Aviseringar
Rensa alla

Intressant paralell i Matrix


Rödingajävel:

Kanske. Är trött. Ska eventuellt träffa en tösabit imorgon.

Okej, berätta för mig om denna tösabit. [smile]

Rödingajävel:

Dessa:

reagageeg?

internet:

tur för dig

Så du gillar dom? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Literatus:

Nja, det är inte bara chefer och politiker. Det är ju den konsumistiska befolkningen som finansierar och möjliggör massproduktionen.

Och var får vi lära oss konsumism? Vem skapar idealen? [confused] Blir ju bara löjligt att inte ha ett maktperspektiv med i bilden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Okej, berätta för mig om denna tösabit. [smile]

Snäll, trevlig, pratglad, osv. Vet ej. Kass på att beskriva folk. [shake]


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Snäll, trevlig, pratglad, osv. Vet ej. Kass på att beskriva folk.

Bättre kan du. Ålder? långt hår? Är det en vän, eller vill du ta det en bit längre?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Bättre kan du. Ålder? långt hår? Är det en vän, eller vill du ta det en bit längre?

Hemligt!

Vill bara vara vänner, förhållanden är borgerligt. [cool] Men har ju intima relationer med vissa vänner osv. om du menar så.


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Hemligt!

Vill bara vara vänner, förhållanden är borgerligt. Men har ju intima relationer med vissa vänner osv. om du menar så.

Var inte blyg nu.

Så du vill alltså att eran träff slutar i sängen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Så du vill alltså att eran träff slutar i sängen?

Näe, är mest sugen på att hänga faktiskt. [smile] Hade nog inte sagt nej men det vore mest en trevlig bonus utöver det andra.


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Fan heller, de är fina. Älskar att lyssna på "Jobba" när man ska till jobbet, exakt så man känner ju.

var så länge sedan jag arbetade att jag inte minns hur det känns, men ja, antagligen. [crazy]

Macktorsken:

Så du gillar dom?

jag gjorde när jag var hippie


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Näe, är mest sugen på att hänga faktiskt. Hade nog inte sagt nej men det vore mest en trevlig bonus utöver det andra.

Har ni känt varandra tidigare eller är det en ny vänskap?


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Och var får vi lära oss konsumism? Vem skapar idealen? [confused]

Självklart har de med makt extremt mycket med saken att göra men det krävs att massans attityd förändras för att problemen ska lösas. Konsumism triggas inte bara av reklam och dylikt utan mycket kommer ifrån att man ser sin granne och vill då ha det minst lika "bra" själv. Medborgarna sprider den konsumistiska livsstilen väldigt bra utan hjälp från ovan. Därför räcker det inte att bara attackera makthavarna utan det behövs en grundligare förändring för att kunna lösa frågan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

var så länge sedan jag arbetade att jag inte minns hur det känns, men ja, antagligen. [crazy]

Tycker den beskriver alienationen mycket vackert. [crazy]

Macktorsken:

Har ni känt varandra tidigare eller är det en ny vänskap?

Ganska länge. Nåt år. 😛

Literatus:

Självklart har de med makt extremt mycket med saken att göra men det krävs att massans attityd förändras för att problemen ska lösas. Konsumism triggas inte bara av reklam och dylikt utan mycket kommer ifrån att man ser sin granne och vill då ha det minst lika "bra" själv. Medborgarna sprider den konsumistiska livsstilen väldigt bra utan hjälp från ovan. Därför räcker det inte att bara attackera makthavarna utan det behövs en grundligare förändring för att kunna lösa frågan.

Javisst, samhällets utformning skapar såklart också en viss typ av människor, i ett samhälle med egendomsgemenskap och kommunistiska sociala relationer istället för kapitalistiska kommer andra sorters människor att skapas. Men för att nå dit måste ju vi vanliga människor först ta makten. Man kan inte börja förändra innan man har makt att göra det. Du äter inte maten innan du lagat den, osv. Mest det jag vill få fram. Dagens miljörörelse är CP-dålig och tror att deras individuella konsumtion spelar roll utan att fatta hur stora strukturomvandlingar som behövs. Man hamnar lätt i sånt konsumentmakts-tramsande om man inte fokuserar på maktfrågan.


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Ganska länge. Nåt år. 😛

Du co'opar inte med mig idag... Träffas ni ofta? Är det något speciellt med hon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Du co'opar inte med mig idag... Träffas ni ofta? Är det något speciellt med hon?

Nä, är värsta hemlig. [cool][cool] [cool] Inte jätteofta. Nån gång i månaden max. Inget speciellt, näe.


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Mest det jag vill få fram.

Ah, okej. Och det håller jag definitivt med om! [party]


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Nä, är värsta hemlig

va inte det.

Rödingajävel:

Inte jätteofta. Nån gång i månaden max. Inget speciellt, näe.

Nähe, men då är det bara en vanlig hoon-vän till dig. Vad ska ni hitta på?


   
SvaraCitera