Aviseringar
Rensa alla

Intresserad av en kille! Behöver råd!!!


Ämnesstartare

Hejsan hejsan!
Jag behöver VERKLIGEN lite hjälp! Jag är intresserad av en kille men vet inte hur jag ska få "kontakt" med honom. Jag träffade på honom på en brukshundklubb och jag har för mig ajj vi gick på samma gymnasium fär några år sedan. Men nu går han en utbildning i en större stad ca en och en halvtimme från där jag bor så man stötter ju nästan aldrig på honom längre... Jag funderade på om jag skulle skicka en vänförfrågan på facebook till honom och kanske skriva ett litet meddelande. Men det känns lite konstigt att bara helt plötsligt mejla honom. Det hade ju varit bättre om jag träffat honom någonstans, typ på brukshundklubben (men där har han inte varit på evigheter) Det hade ju blivit lite mer naturligt eller vad man ska säga. Jag vet inte om han är intresserad av mig. Vi fick aldrig riktigt tillfälle att snack, hälsade mest och sa några meninge. Men jag tyckte faktiskt han verkade lite intresserad. Har någon nåt tips? Hur hade ni gjort?? Och vad hade ni skrivit om ni skickat ett facebookmeddelande?
Tack på förhand 🙂


   
Citera

skicka vänförfrågan ba
sen kan du skriva hej


   
SvaraCitera

turtle:

skicka vänförfrågan basen kan du skriva hej

Detta. Men skriv inte för ofta.....


   
SvaraCitera

Jag hade skrivit följande;

Hej *hans namn*

Jag heter *ditt namn* och vi var i samma brukshundsklubb.
Jag undrar hur det är med dig nuförtiden, lust att lägga till mig som vän så kan vi prata lita.

Om ni båda har hundar kan du fråga honom om råd, håll er till det som är ert gemensamma intresse!

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket för tipsen 🙂 Men jag är så himla osäker på vad han tycker :/ Vet inte ens om han är singel fortfarande...så tänk om han kommer tycka jag är helt knäpp?? vi gick ju i samma skola så det skulle kunna spridas fort till andra som gick i samma skola (det är en jätteliten skola så alla känner alla här omkring)[shake] Det är det jag är rädd för annars hade jag nog skrivit till honom för längesen! Men ska jag bara chansa och göra det i alla fall?


   
SvaraCitera

turtle:

skicka vänförfrågan basen kan du skriva hej

detta

Grub:

Detta. Men skriv inte för ofta.....

och detta (oh, master burg! första inlägget på 2 dar nu som jag ej tror du trollar på [wink])


   
SvaraCitera

Adda bara


   
SvaraCitera

Men prata med honom bara.


   
SvaraCitera

Puffa honom [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, fär väl bara bita ihop och göra det om jag nu vill komma nånstans med detta! men först får jag kanske rensa bort vissa bilder från fejan så jag inte skrämmer bort honom på en gång 😉


   
SvaraCitera

fleuse:

Hur hade ni gjort?

Hade lagt till honom och sen avvaktat lite. Kollat hur aktiv han är på fb i största allmänhet, kommenterat/likeat hans posts och sen börjat prata lite mer med honom.

Fast jag är ganska försiktig av mig. Övriga ovanstående tips fungerar säkert också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm..ja det var faktisk en bra idé´=) ska fundera lite på exakt hur jag ska göra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nåt sista råd innan jag skrider till verket!? [cheers]


   
SvaraCitera