Aviseringar
Rensa alla

Intresserad av en tjej i samma klass, hur ta första steget?


Ämnesstartare

Hej Hej!

Stora problem på ingång..
Det här är i allra största grad allvarliga problem, så tar det på allvar:).

Går i alla fall i samma klass som en tjej, gjort i 2år. Hon är het:). Riktigt bra tjej. Intresset är stort, jag har ju dock inte en aning om hon är ett endaste dugg intresserad av mig! Klurigt det där.

Så jag tänkte kolla om några av er har några bra tips, kanske som ni testat själva eller som ni tycker hade funkat bra. Gärna både från tjejer och killar! Det ska ju samtidigt ske på ett lagom smidigt sätt:). Ja, ni fattar. Alla tips är välkomna.

Uppskattar om ni försöker hålla det på en seriös nivå, känner ni att ni tvunget ska larva er så kan jag inte göra mycket åt det.

Tack!


   
Citera

Hur bra känner ni varandra? Är det på aldrig-pratat-med-nivån?


   
SvaraCitera

Hon tycker förmodligen att du är dum i huvudet. Det är den inställning jag brukar ha. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Njae, riktigt så illa är det inte. Vi småpratar i skolan och på msn. Men det är ju på vanlig kompis nivå. Nu tänkte jga ju försöka ta det till nästa nivå:).


   
SvaraCitera

hanen:

gjort i 2år.

hanen:

Vi småpratar i skolan och på msn

hanen:

kompis nivå

Stackars dig. Chansen att du kommer få denna person är ytterst liten, tyvärr. Ju längre du är kompis med någon destå svårare är det att börja ett sexuellt förhållande. Det går, men eftersom hon redan har ett intryck av vilken person du är, är det svårt att få henne att tänka annorlunda.

Men om du nu ska försöka måste du få henne att se att du är en person hon bara måste hänga med på sin fritid för du är så otroligt rolig/intressant/mystisk/äventyrlig att hennes liv är tråkigt utan dig. Hur du ska göra det är upp till dig.

hanen:

inte en aning om hon är ett endaste dugg intresserad av mig!

Det är hon inte. Hade hon varit det hade du märkt det.


   
SvaraCitera

Eftersom hon nu antagligen ser dig som en kompis så är första steget att ändra på det och bli en kille som hon skulle kunna vara intresserad av.

När du är i närheten av henne så är det viktigt att ha ett självsäkert kroppsspråk som visar att du har status. Gå med rak rygg och försök se lite biffig ut, utan att det ser för tillgjort ut. När du sitter ner ska du vara bakåtlutad och avslappnad. Försök undvika nervösa saker som att pilla med föremål, trumma med händerna eller "vicka" på fötterna.

När du pratar med henne ska du se till att inte vara den första som bryter ögonkontakten. Det sägs vara ett tecken på svaghet. Låt istället henne bryta den. Fast var noga med att inte stirra allt för länge [no-no]

Börja behandla henne lite mer som en flickvän än en kompis. Fast viktigt att tänka på är att du ska bete dig som att du är "priset" som hon ska kämpa för att få.

Ge henne lite dubbla budskap som hon får försöka klura ut. T.ex att du säger att hon inte är din typ av tjej, samtidigt som du ger henne en lekfull knuff i sidan och ger henne en flirtig blick. Hon kommer då såklart undra vad du egentligen menar. Fortsätter du sända ut dubbla budskap så kommer hon kanske bli nyfiken och försöka få dig att visa mer intresse. Har du tur så börjar hon flirta tillbaka och så är det bara att fortsätta så.

Så för att sammanfatta: Var självsäker, var flirtig på ett roligt sätt, bete dig som pojkväns-material och se till att du är priset! Hoppas det var till någon hjälp [y]


   
SvaraCitera

Var snäll mot henne, visa med kroppsspråket att du gillar henne [y]


   
SvaraCitera

hanen:

Stora problem på ingång..

jag ser det
[zzz]


   
SvaraCitera

Avatar:

Det går

Det jag reflekterar över är, hur då?

Jag menar de fall där två stycken nära vänner plötsligt blir närmare vänner, hurdå? känner till taktiken där man bryter kontakten i tre veckor eller mer och sedan försöker igen, och får situationen att framstå som ny, finns det andra knep tro?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera