Aviseringar
Rensa alla

introvert/extrovert, blyg/oblyg


Ämnesstartare

Mirousroea:
Jag vettesjutton. Kan lika gärna vara 'oblyg introvert' som 'blyg extrovert'. 

Eller nej, jag är nog introvert, men känner mig varken blyg eller oblyg. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:
kolla videon, kanshi hjälper

Aa kollade, den var bra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman: blyg extrovert (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hata ensamhet, hata folk

blyg extrovert


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman: oblyg introvert (Du röstade på detta alternativ)

älska ensamhet, men människor kan väl vara kul sisådär varannan dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman: oblyg extrovert (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blyg introvert eller oblyg introvert beroende på sammanhang. Mår jag bra gäller det senare.


   
SvaraCitera
mynona

kennyman: oblyg introvert

Det här, skulle jag anta. Jag har inga som helst problem att utöva min fulla personlighet i sällskap, om det är med folk jag gillar. Men jag trivs med att vara ensam och försjunker lätt i mig själv och inre tankar.


   
SvaraCitera

oblyg introvert


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman: oblyg extrovert (Du röstade på detta alternativ)

Det är mest rimligt, fast lite åt introverta hållet med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman: oblyg introvert (Du röstade på detta alternativ)

Passar nog bäst. Jag är introvert i bemärkelsen att jag fokuserar mer på sådant inom mig (fantasier, idéer, upplevelser osv) än på sådant utanför mig. Jag är ofta disträ och omedveten om mina omgivningar.

Blyg är jag väl i vissa bemärkelser. Jag tycker inte om att prata inför massa människor utan föredrar smågrupper. Jag är inte så bekväm vid att vara rakt på sak, jag är ganska reserverad med att uttrycka mina känslor (verbalt). 

Men annars har jag ganska lätt för att släppa loss, vara mig själv och inte tänka på vad omgivningen tycker eller hur man bör bete sig osv. Jag har heller inte svårt att röra mig i sociala sammanhang, prata med främlingar osv. så länge jag inte känner någon press. 

Den här oblygheten hänger snarare ihop med min introversion. Att jag inte fokuserar på vad andra utanför mig tycker utan på hur jag själv känner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Intressant i omröstningen att merparten av de som definierar sig som extraverta definierar sig som blyga. Medan närmare 70% av de som definierar sig som introverta definierar sig som oblyga.


   
SvaraCitera

Oblyg extrovert stämmer väl ganska bra in på mig. Fast det känns som att jag kan både vara extrovert och introvert beroende på vilken situation eller känsla som jag hamnar i.

Känns lite löjligt om jag ska vara ärlig. Videon gjorde mig bara ännu mer förvirrad.

Är väl en väldigt djup och tankespridd clownig extrovert. Går det? Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman: blyg introvert (Du röstade på detta alternativ)

Tycker oftast hemsk bra om att umgås, men gärna i mindre grupp så att jag får en syl i vädret. Behöver dock ensamstunder varje dag.


   
SvaraCitera

Tror jag passar in på blyg introvert.


   
SvaraCitera