Aviseringar
Rensa alla

Invandrarkontrakt, bra eller dåligt?


Ämnesstartare

Gryphon:

men rån, mord, och våldtäkt däremot. Det borde ge omedelbar utvisning.

om det är ngt sånt ja.. men inga småbrott


   
SvaraCitera

DPope:

om det är ngt sånt ja.. men inga småbrott

Precis, som fortkörning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

förstår verkligen inte hur man kan hamna utanför samhället på ngt sånt sätt?

Man kan fråga sig det. Så svårt, stressigt och komplicerat är samhället faktiskt inte. Vissa individer bestämmer sig helt enkelt för att de inte vill deltaga i systemet på något sätt. De vill bara spendera sin tid med att krossa rutorna på busskurer. Då ska de givetvis inte heller ha något tillbaka från oss som är del av samhället och välfärden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

De vill bara spendera sin tid med att krossa rutorna på busskurer

det är nog knappast det enda de sysslar med.. om jag fattat det rätt så är det de som lever på bidrag som är inräknade i denna gruppen av människor.. o alla dem är knappast kriminella på ngt sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

svenskhetsundervisning

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

om jag fattat det rätt så är det de som lever på bidrag som är inräknade i denna gruppen av människor.. o alla dem är knappast kriminella på ngt sätt

Det var ett stereotypiskt exempel av korkade, krimminella ungdomar som man allt för ofta stöter på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

haha 😛 skitsamma mannen 😀

Här smygs inget. Bara lite[blush]


   
SvaraCitera

Comhem:

- Missköter sitt jobb medvetet (Struntar i att passa tider, är otrevlig, vägrar klä sig enligt föreskrifter på grund av inskränkthet etc).

jag gillar idén, men den punkten kan vara en aning för mycket.
Det räcker med att man misskötr sitt jobb genom att inte komma dit.
det med kläder och att vara otrevlig får arbetsgivaren ta hand om


   
SvaraCitera

Det känns rätt värdelöst och inte som om man löser några problem med det. Satsa pengar på intregera istället. Om det ska gå ihop så måste vi intergera alla nysvenskar. Kulturkorckar minskar osv. Sen så skadar ju inte en introduktion till det svenska samhället och det bästa sättet att få det är ju att bo mitt i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

Satsa pengar på intregera istället. Om det ska gå ihop så måste vi intergera alla nysvenskar.

Varför kasta mer pengar i det svarta hål som aldrig slutar växa, kallat integration?
Vi har redan plöjt ned miljard efter miljard utan resultat. Varför inte satsa på något mycket enklare, som troligtvis fungerar mycket bättre?

"Sköt dig, eller stick hem!"

Då får vi kvar hederligt folk som är villiga att hjälpa till, istället för en massa odågor som bara lägger energi på att skrika diskriminering när de inte får jobb.


   
SvaraCitera

Comhem:

Varför kasta mer pengar i det svarta hål som aldrig slutar växa, kallat integration?
Vi har redan plöjt ned miljard efter miljard utan resultat. Varför inte satsa på något mycket enklare, som troligtvis fungerar mycket bättre?

Som jag ser det så har pengarna använts helt fel. Hade man använt de som man så skulle inte södertälje kallas lilla Irak eller rinkeby och rosengård bestå till 90% av invandrare.

Comhem:

Då får vi kvar hederligt folk som är villiga att hjälpa till, istället för en massa odågor som bara lägger energi på att skrika diskriminering när de inte får jobb.

Det känns ju enkelt göra så. Men man flyr av ett skäl från ett land, är ingen som vill fly. Därför ska man ju ta och hjälpa de som kommer inte bara skicka tillbaka de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

Men man flyr av ett skäl från ett land, är ingen som vill fly.

Nej, men de borde vara extra motiverade att klara sig i sitt nya hemland, inte sitta och whina för att de får för lite i bidrag.

F.ö. tycker jag att invandrarkontrakt låter som en bra idé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Det ska vara ett jobb i sig att söka jobb. Ett jobb på heltid.

Heltid? Nej, knappast. Är man en familj på typ 4-5 barn, varav något småbarn eller nått, eller några andra hinder, ska man inte skickas hem för att man inte klarar av ett heltidsarbete.

Comhem:

skrika diskriminering när de inte får jobb.

Påstår du att det inte sker någon diskriminering på arbetsmarknaden?


   
SvaraCitera

Veritas:

Nej, men de borde vara extra motiverade att klara sig i sitt nya hemland, inte sitta och whina för att de får för lite i bidrag.

Ja och vad jag ser så är det invandrare som startar de flesta nya verksamheterna runtomkring. Pizzerior etc.
Sen så vet jag inte så många invandrare som sitter hemma och klagar på bidraget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Invandrarkontrakt, bra eller dåligt?

Bra. [smile]


   
SvaraCitera