Aviseringar
Rensa alla

Invandring


Ämnesstartare

Måste bara säga att jag tycker invandringen i Sverige har gått för långt!
Visst är det bra att flyktingar får ett land som man kan leva ett bättre liv i. Men bara för de kan ju inte Sverige bli nåt land som var ända en invandrare ska söka sig till.
Tycker det borde bli ett totalt stopp på invandrare från icke EU länder eller iaf en rejäl nedskärning.

För vem vet om 70år kanske det är svensken som är en minoritet i Sverige?


   
Citera

KevinTheKevin:

ända


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KevinTheKevin:

Måste bara säga att jag tycker invandringen i Sverige har gått för långt!

Håller med om att Sverige inte ska ta hela bördan för flyktingar från Irak mm. Sverige har väl tagit emot ca 100 000 st eller är det ännu fler?
Det blir inte ekonomiskt hållbart i längden med en så stor flyktingström, och man måste se till att integrera alla så bra som möjligt innan man tar in fler nu. Se till att de vi har tagit emot lär sig svenska, får jobb mm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med dej precis det är helt sjukt att de redan har gått så långt som det gått. För vad allt för många gör är att bara lev på sitt bidrag ist för att se till att få ett ordentligt jobb/utbildning

För hellre 1 invandrar doktor i staden än 10 invandrare utan jobb i förorterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KevinTheKevin:

För vem vet om 70år kanske det är svensken som är en minoritet i Sverige?

The_gunslinger:

Det blir inte ekonomiskt hållbart i längden med en så stor flyktingström

The_gunslinger:

Se till att de vi har tagit emot lär sig svenska, får jobb mm.

Word.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Sverige har väl tagit emot ca 100 000 st eller är det ännu fler?

Endast under år 2007 tog Sverige in ca 100.000, dock inte bara flyktingar. Anhörigshetsinvandrare är den största gruppen om jag inte missminner mig.


   
SvaraCitera

KevinTheKevin:

Tycker det borde bli ett totalt stopp på invandrare från icke EU länder eller iaf en rejäl nedskärning.

För vem vet om 70år kanske det är svensken som är en minoritet i Sverige?

ÄR DU EMOT ICKE SVENSKAR?, OCH VRF SKULLE DET BARA FÅ INVANDRA FRÅN EU?

Det är ju inte främst Europeiska Unionens medlemmsländer som behöver hjälp!, det är ju faktiskt de från IRAK som är i total nöd. Det är självklart att Sverige får fler invandrare när vi är ett så öppet land! I dessa tider kan det vara bra att börja ha lika stor respekt för alla i samhället. Jorden ska enas en dag och detta inte genom att vara rasistiska och inte hjälpa de nödställda. Jag tycker att man som svensk medborgare ska vara stolt över att riket tar emot invandrare från länder med t.ex. krig. Detta är en god gärning och kan väl gämställas med alla de bidrag landet Sverige skickar. Den annorlunda grejen i detta är ju att de som bor i sverige får det sämre??? eller? Man ska inte vara rasistisk och dra alla invandrare över en kant och säga att de inte lär sig något eller får bra utbildning. De flesta anstränger sig mkt i att få bra utbildning och en väl framtid. DET GÅR INTE ATT SÄGA ATT VI "SVENSKAR" skiljer sig från invandrarna. De är exakt som alla på denna jord. HA RESPEKT OCH TÄNK PÅ VAD NI SKRIVER I FORTSÄTTNINGEN!


   
SvaraCitera

KevinTheKevin:

För vem vet om 70år kanske det är svensken som är en minoritet i Sverige?

Och vad är en svensk för dig? Blont hår och blåögad och med ett "son" i slutet av sitt efternamn? 🙂

KevinTheKevin:

Men bara för de kan ju inte Sverige bli nåt land som var ända en invandrare ska söka sig till.
Tycker det borde bli ett totalt stopp på invandrare från icke EU länder eller iaf en rejäl nedskärning.

Det tycker inte jag. Problemet är inte antalet invandrare som kommer, utan att de inte släpps in i samhället på rätt sett och att det inte satsas tillräckligt mycket på unga i förorterna och då menar jag inte med polis, utan med fritidsgårdar, fotbollsplaner och sånna saker, så man håller ungdomarna sysselsatta på rätt saker.

The_gunslinger:

Det blir inte ekonomiskt hållbart i längden med en så stor flyktingström, och man måste se till att integrera alla så bra som möjligt innan man tar in fler nu.

Om jag hade ansvar för invandringen osv så hade jag satsat extremt mycket på att ge stöd åt unga i förorterna, så att de kommer IN i samhället i äldre ålder (satsa på en utbildning) och inte lever på bidrag. Samma sak gäller de vuxna som kommer i Sverige, om man "utnyttjar" dem på rätt sätt kan jag, du och hela Sverige dra nytta av invandringen, om det sköts på rätt sätt. Det är jag övertygad på.

Jonte6:

Endast under år 2007 tog Sverige in ca 100.000, dock inte bara flyktingar. Anhörigshetsinvandrare är den största gruppen om jag inte missminner mig.

Man kan ju hålla med att fördelningen inte sker rättvist, att Sverige tar emot mer än andra länder. Fast problemet ligger då i de andra länderna som inte vill ta emot. Kom ihåg också att många lämnar Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xPlodeR_1993:

ÄR DU EMOT ICKE SVENSKAR?

Nej det är jag inte men jag tror inte massutvandring är svaret på krisen i mellanöstern heller.

För ja visst skall alla hjälpa de är klart men man måste ju ändå vara realistisk. För visst finns det många invandrare som försöker få ett bra liv men annat måste ju hinna anpassa sig som tex tillgången till boende så man slipper bo 8 personer i en lägenhet på 30m2. Sen borde upp delningen av flykting mottagande delas upp rättvisare inom Eu så Sverige slipper få upp över öronen av invandrare och kan hjälpa dom som kommer till Sverige bättre vilket skulle gynna alla parter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAmini:

och att det inte satsas tillräckligt mycket på unga i förorterna och då menar jag inte med polis, utan med fritidsgårdar, fotbollsplaner och sånna saker, så man håller ungdomarna sysselsatta på rätt saker.

Tycker hela debatten kring att ungdomar har för lite att göra och därför begår brott börjar gå över styr. Visst ska det finnas en meningsfull fritid för alla, men som om det inte finns tillräckligt av detta redan?
Ta t ex ungdomarna i Tensta för inte så länge sedan som satte skräck i området så att tunnelbanan fick stängas av. Menar du att man skulle hjälpa dessa med ytterligare satsningar på fritidsgårdar? Du får ursäkta men det känns inte som en komplett lösning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ångrar mig faktiskt på punkten om totalt stopp inom EU


   
SvaraCitera

KevinTheKevin:

. Sen borde upp delningen av flykting mottagande delas upp rättvisare inom Eu så Sverige slipper få upp över öronen av invandrare och kan hjälpa dom som kommer till Sverige bättre vilket skulle gynna alla parter

Där kan jag hålla med men det är inte många länder i Eu som har det så gott ställt som Sverige. Jag gillar SAminis tankesätt om att det borde satsas mer på ungdomarna så att de får ett dräglit liv..


   
SvaraCitera

KevinTheKevin:

Nej det är jag inte men jag tror inte massutvandring är svaret på krisen i mellanöstern heller.

Du ska ju också komma ihåg att Sverige också är skyldiga till krig som sker i världen. Vi säljer tex vapen osv. Och lösningen på krisen i mellanöstern är att helt, HEEELT isolera Iran, tills landet avsetter sin regim som är det största hotet mot alla.

KevinTheKevin:

För visst finns det många invandrare som försöker få ett bra liv men annat måste ju hinna anpassa sig som tex tillgången till boende så man slipper bo 8 personer i en lägenhet på 30m2

Som sagt så tar man emot invandrarna på fel sett. Jag är övertygad om att vi har alla möjligheter i världen om att få invandrarna i Sverige att försörja sig själv osv.

KevinTheKevin:

Sen borde upp delningen av flykting mottagande delas upp rättvisare inom Eu

Det är sant! Fast då ska du klaga på Danmark och dem länderna! Och vara missnöjda mot dem! 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAmini:

Och vad är en svensk för dig? Blont hår och blåögad och med ett "son" i slutet av sitt efternamn? 🙂

Tiden med såna människor är nog long gone.Visst är jag för kulturell blandning o så men de måste funka i praktiken också.För annars hade vi väll haft 1miljon till invandrar i landet.För det är ju inte bara att ta mot alla med öppna armar fast ja nog önskar att de skulle va så. Utan man måste ju hålla sig till verkligheten för vad som är möjligt .


   
SvaraCitera

xPlodeR_1993:

Jorden ska enas en dag

Hippie.

Världsfred kommer aldrig hända.


   
SvaraCitera