Aviseringar
Rensa alla

ip-adress borttaget konto


Ämnesstartare

Hola peepz,
om person X skriver något till mig på fb, någonting illegalt, och sedan tar bort dess konto. Kan någon spåra X's ip adress trots att det är borttaget?


   
Citera

ananasen:
Hola peepz,
om person X skriver något till mig på fb, någonting illegalt, och sedan tar bort dess konto. Kan någon spåra X's ip adress trots att det är borttaget?

Facebook kan troligen. Men de bryr sig nog föga.


   
SvaraCitera

Allt ligger loggat i facebooks servrar. Varenda ip-adress du loggat in från finns där. Och det försvinner inte när du tar bort ditt konto. Tror dock inte att de delar ut utgifterna hursomhelst. Krävs nog att någon myndighet (polisen) ber om dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Allt ligger loggat i facebooks servrar. Varenda ip-adress du loggat in från finns där. Och det försvinner inte när du tar bort ditt konto. Tror dock inte att de delar ut utgifterna hursomhelst. Krävs nog att någon myndighet (polisen) ber om dom

Det är inte mitt konto som ska tas bort. En hen som försökte sälja en stulen telefon via fb, skulle polisen orka lägga ned energi på det? Köpte den, o märkte att den var låst osv så lämnade in den till polisen.
Hen har även mes troligen ett förfalskat namn också, o nu borttaget konto.


   
SvaraCitera

ananasen:

Det är inte mitt konto som ska tas bort. En hen som försökte sälja en stulen telefon via fb, skulle polisen orka lägga ned energi på det? Köpte den, o märkte att den var låst osv så lämnade in den till polisen.
Hen har även mes troligen ett förfalskat namn också, o nu borttaget konto.

Hmm, vet inte hur mycket polisen bryr sig om såna fall... Hoppas att de iallafall försöker så ingen mer råkar köpa en lur av hen. Men troligen så skiter de fullständigt i det...


   
SvaraCitera

De skiter med största sannolikhet i det. De skulle behöva kontakta Facebooks högkvarter i Irland, och om de skulle lyckas få ut IPn skulle de ändå behöva spåra den, vilket inte går om förövaren sitter bakom VPN eller proxy. 

Kort sagt: Glöm det


   
SvaraCitera