Aviseringar
Rensa alla

Ip-adress och Epost-adress?


Ämnesstartare

Jag undrar om någon vet om man kan få fram någons IP-adress genom att använda "någons" Epost-adress?

T.ex så kunde man få fram vad hotmail och blogg.se har för ip-adress. Men kan man få fram en persons IP-adress om man vet vad den använder för mejladress?

Tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesstartare

nej


   
SvaraCitera

POFFF:

T.ex så kunde man få fram vad hotmail och blogg.se har för ip-adress. Men kan man få fram en persons IP-adress om man vet vad den använder för mejladress?

Klorofyl:

nej

beror på, hotmail hade ipadressen ett mail sändes från med i mailheadern(vet inte om det fortfarande är sant dock)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

nej


   
SvaraCitera

POFFF:

T.ex så kunde man få fram vad hotmail och blogg.se har för ip-adress. Men kan man få fram en persons IP-adress om man vet vad den använder för mejladress?

Man kan ta reda på vilket IP-nummer ett visst mail har, varifrån just det mailet har skickats.
Detta finns hos Hotmail, vet inte hur länge dem sparar.
Dock är det endast polisen som det lämnas till. jag har själv försökt få IP-adresserna till min egen adress, men det gick inte.

Edit: Vet dock inte om det är svaret på frågan[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Edit: Vet dock inte om det är svaret på frågan[blush]

Hon ville antagligen ha reda på om hon kunde få ut någons IP-adress genom dennes mail.


   
SvaraCitera

Maj Lis Lööw:

Hon ville antagligen ha reda på om hon kunde få ut någons IP-adress genom dennes mail.

Antagligen.. men det borde ju gå, men då får man den IP-adressen som är vanligast att skicka mail/logga in ifrån? Men fortfarande bara polisen som får ut informationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Antagligen.. men det borde ju gå, men då får man den IP-adressen som är vanligast att skicka mail/logga in ifrån? Men fortfarande bara polisen som får ut informationen.

Och jag tvivlar på att hon är polis, så alltså är svaret på hennes fråga nej.


   
SvaraCitera

går få ut ip-adresser genom msn, när man delar filer åtminstånde


   
SvaraCitera

Maj Lis Lööw:

Och jag tvivlar på att hon är polis, så alltså är svaret på hennes fråga nej.

ajjemän.


   
SvaraCitera

Om mailet skickats från en MTA på någons lokala dator kan du få fram personens mailadress. Dock skickas väldigt få mail på det viset nuförtiden; sannolikt får du personens ISP:s MTA istället.


   
SvaraCitera
Tyrael

POFFF:

Jag undrar om någon vet om man kan få fram någons IP-adress genom att använda "någons" Epost-adress?

Nja, du kan få information om vart e-posten ursprungligen kommer ifrån (inklusive ip-adress)

POFFF:

T.ex så kunde man få fram vad hotmail och blogg.se har för ip-adress. Men kan man få fram en persons IP-adress om man vet vad den använder för mejladress?

Nej, bara om du får ett mejl från mejl-adressen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

kan du få fram personens mailadress

Det går, dock är det en väldigt komplicerad process att få fram mail avsändarens mail adress om man kör med outlook 2003 och båda mailadresserna är på samma exchange server.

POFFF:

T.ex så kunde man få fram vad hotmail och blogg.se har för ip-adress. Men kan man få fram en persons IP-adress om man vet vad den använder för mejladress?

Detta går ej. Försök lura perssonen att skicka ett mail till dig.

Borgeus:

Antagligen.. men det borde ju gå, men då får man den IP-adressen som är vanligast att skicka mail/logga in ifrån? Men fortfarande bara polisen som får ut informationen.

Se bifogad bild. Btw, jag är inte snut.

mail.jpg


   
SvaraCitera

wakajwaka:

Se bifogad bild. Btw, jag är inte snut.

Hmmm[confused]


   
SvaraCitera

wakajwaka:

Det går, dock är det en väldigt komplicerad process att få fram mail avsändarens mail adress om man kör med outlook 2003 och båda mailadresserna är på samma exchange server.

Blarg, få fram avsändarens IP menar jag naturligtvis, som OP frågade efter. Jag kan inte skriva.


   
SvaraCitera