Aviseringar
Rensa alla

iPad - Make it or Brake it


Ämnesstartare

Vad tycks?
Verkar värt att köpa en av dessa när de kommer ut, måste själv säga att det verkligen skulle bräcka polarnas iPhone och iPods!

För er som inte har sett något av detta än, http://www.engadget.com/2010/01/27/live-from-the-apple-tablet-latest-creation-ev...
Apples senaste, stor som en A4 ungefär.


   
Citera
Ämnesstartare

Kanske borde tilllägga att den kostar 499 dollar att köpa.
Blir lite över 3500, även om jag inte kan dollarns exakta värde.


   
SvaraCitera

vad är meningen? :S alltså något som är lika klumpigt och dyrt som en laptop men man ändå inte kan göra mer på än en mobil?


   
SvaraCitera

Kommer passa perfekt i fickan [zzz]

apple-creation-0097-rm-eng.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

Kommer passa perfekt i fickan

Tänkt för dagens kvinnor och deras enorma handväskor. [chocked]


   
SvaraCitera

IQFreak:

Tänkt för dagens kvinnor och deras enorma handväskor. [chocked]

[bigsmile]


   
SvaraCitera

bah, humbug.


   
SvaraCitera

Den har bara 4gb och den kan typ inte göra mer än en iPhone, fast den är typ 5 gånger så stor som en? [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

den kan typ inte göra mer än en iPhone, fast den är typ 5 gånger så stor som en?

Du har nu förstört det urgamla uttrycket "Size mathers"


   
SvaraCitera

Om den kan multitaska program, jag kan synca den med min dator och det finns utrymme för hemmabyggda program för att t.ex. göra om den till wacom-bräda för bildhantering m.m. så låter den rätt cool, mest för jobbsammanhang + media. Lite prylkåt blir man alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

bildhantering

Jag såg några bilder där dom hade ett fint grafiskt program, kändes lite som photoshop, men aldrig gett mig in på något sådant så kan inte riktigt hur en "Välutrustad" display ska se ut i grafikprogram


   
SvaraCitera

fan vad onödigt


   
SvaraCitera

IQFreak:

Jag såg några bilder där dom hade ett fint grafiskt program, kändes lite som photoshop, men aldrig gett mig in på något sådant så kan inte riktigt hur en "Välutrustad" display ska se ut i grafikprogram

Skulle tippa på att det känns väldigt klumpigt att använda fingrarna på den för precisa detaljer på själva skärmen, däremot att använda den som bräda med stylus-penna kopplad till en stationär dator + skärm vore kanon. En vanlig sådan bräda kostar nästan lika mycket, fast nu kan man ta med sig den från datorn och surfa, läsa oändligt antar böcker och se film också. Är way för fattig för det i nuläget, men skulle nog lätt kunna spara ihop till en om den kan användas så. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Är way för fattig för det i nuläget, men skulle nog lätt kunna spara ihop till en om den kan användas så.

Priset lär sänkas, gör de alltid.
Annars får man passa på runt julhelgen!
Och att rita med händerna är nog mer en vane sak än klumpigt, precis som det är att skriva på det virituella tangentbordet.


   
SvaraCitera

IQFreak:

Och att rita med händerna är nog mer en vane sak än klumpigt, precis som det är att skriva på det virituella tangentbordet.

Att rita kanske, menar mest detalj-redigering på pixelnivå där fingrarna helt enkelt inte är vassa nog.

Som det ser ut nu hanterar den inte multitasking och verkar lite klumpig på det sättet. Kanske i en framtida version. :/


   
SvaraCitera