Aviseringar
Rensa alla

iPhone 4 minne, hjälp!


Ämnesstartare

Hej, Jag har haft lite problem med min iPhone 4
Jag kan inte uppdatera den för att då säger den att jag har för lite minne, men det känns lite konstigt eftersom jag inte har en enda låt på mobilen, betydligt mindre bilder och vidoes än vad många andra brukar ha och jag har inte särskilt många appar om inte det är någon speciell som i så fall måste ta extremt mycket plats?
Förut kunde jag inte ens filma eller fota för att jag hade för lite minne, så fick sitta och radera massa bilder och appar.
Jag vill inte radera en massa bara för att kunna fota, filma eller uppdatera.
Kan förresten säga att när det inte finns något minne kvar säger den alltid åt mig att gå till inställningar, men när jag gör det vet jag inte vad jag ska göra på inställningar.

Måste jag gå till iTunes på datorn och fixa något för det var länge sen jag kopplade iphonen till iTunes? Jag är verkligen dålig på sånt här så om någon vet varför jag knappt har något minne fast jag inte har så mycket på mobilen vore det verkligen super bra om någon vet varför [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Testa att uppdatera via iTunes. Fungerar inte det kan du fört säkerhetskopiera och sedan välja återställ telefonen i iTunes. Då kommer den bli uppdaterad och totalt ominstallerad. Efter det väljer du att återställa säkerhetskopian. Då kommer det garanterat fungera att uppdatera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan du inte bara kolla hur lite minne du har kvar under någon inställning[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

manul:

Kan du inte bara kolla hur lite minne du har kvar under någon inställning

tror du det är någon smartphone hon har lr? :SSSSSSSS

ehehe va roli ja e


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

tror du det är någon smartphone hon har lr? :SSSSSSSSehehe va roli ja e

Android Task Force Protect Lil B At All Costs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

släng den, iphone suger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

släng den, iphone suger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

släng den, iphone suger


   
SvaraCitera

Kan du inte koppla din iPhone 4 till datorn och kolla vad som tar sån stor plats? Man ser typ allt i iTunes och ser du inte något som tar upp all plats så vore det ganska mysko..

Är du säker på att dina vänner som har mer saker på sina mobiler inte också har mer lagringsutrymme än vad du har på din iPhone 4? När man köper en iPhone så finns det olika storlekar man kan välja emellan, iPhone 4 har modeller med 8,16,32 GB. Sedan finns det iPhone4s som har 16-32-64 GB

Hur som helst så blir mobiler fulla och måste tömmas ibland om man fyller på med mer och mer.

Din mobil säger säkert åt dig att gå till inställningar och slänga bort massa onödigt skit, Jag har ingen iPhone men ditt problem är nog ganska lätt löst ^^

om inte det jag skrivit är ditt problem så kan du ju alltid googla på svenska och engelska så får du säkert massa bra tips på vad det kan vara..


   
SvaraCitera

Hade något liknande problem, krävde en ordentlig rensning av telefonen. Men jag hade ju saker att ta bort, vilket du inte verkar ha. Så det låter lite konstigt alltihop.
Prova koppla in via iTunes. Där blir det lite lättare att se hur många GB som går åt till vad.


   
SvaraCitera