Aviseringar
Rensa alla

iPhone 4s


Ämnesstartare

Jag har äntligen övertalat mina föräldrar om att få en iPhone 4s vit i tidig julklapp! Att den ska vara vit har jag redan bestämt mig om, men jag vill veta vad ni tycker om minnet. Hur mycket behöver jag? Det kostar 900 kronor extra att köpa 32 gb istället för 16 gb, så det kanske är lika bra? Jag kommer fota mycket, filma lite, och använda mobilen mycket i allmänhet. Behöver man ha 32 gb eller räcker det med 16?[smile]


   
Citera

Du kommer antagligen inte att använda 32 fullt ut av att enbart fota och filma lite.


   
SvaraCitera

anothergirl:

Behöver man ha 32 gb eller räcker det med 16?

Beror väl på vad du ska göra, men ska du ha massvis med musik och film på kan du ju behöva 32gb. Full HD filmer brukar också ta ganska mycket plats. Om du inte kan byta ut 16gb till 32 senare skulle jag tagit 32gb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stereotyp:

Beror väl på vad du ska göra, men ska du ha massvis med musik och film på kan du ju behöva 32gb.

Laddar ner musik gör jag inte mycket, men jag har hört att offlinelistorna på spotify tar mycket plats? Vet inte riktigt hur det fungerar, ska skaffa premium. Så det kommer jag ju använda.

Stereotyp:

Om du inte kan byta ut 16gb till 32 senare skulle jag tagit 32gb.

Nej, det går inte. Då får man köpa ny mobil liksom...[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saknad:

Du kommer antagligen inte att använda 32 fullt ut av att enbart fota och filma lite.

Eh, nej det vet jag? Självklart kommer jag ha appar och grejer på också, och en del musik... [smile]


   
SvaraCitera

anothergirl:

Eh, nej det vet jag? Självklart kommer jag ha appar och grejer på också, och en del musik... [smile]

Jag tycker fortfarande att det inte låter så minneskrävande. Men om du med säkerhet vill ha plats för en stor musiksamling så får du väl välja det dyrare alternativet.


   
SvaraCitera

anothergirl:

Då får man köpa ny mobil liksom

ah men kör på 32gb då. Så slipper du oroa dig ifall du skulle få slut på plats osv. Om du inte ska göra något annat som är bättre eller roligare för pengarna som kostar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stereotyp:

ah men kör på 32gb då. Så slipper du oroa dig ifall du skulle få slut på plats osv. Om du inte ska göra något annat som är bättre eller roligare för pengarna som kostar.

Haha jag tänker likadant, men jag får väl lägga alla mina julklappspengar på den, stor släkt borde lösa det problemet. (;


   
SvaraCitera

*spyr*


   
SvaraCitera

anothergirl:

16

32 lär du endast behöva om du ska ha plats med masssor av filmer osv. ej sådana du filmar själv. du kommer ju aldrig kunna fota med din iphone som du gör med en kompakt/systemkamera så att komma upp i 32gb tycker jag inte verkar så troligt


   
SvaraCitera

kan du inte bara köpa ett till/större minneskort när det tar slut? :E


   
SvaraCitera

Jag röstar på 16. Har själv 32. Alldeles för mycket. använder knappt 2gb.


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

kan du inte bara köpa ett till/större minneskort när det tar slut? :E

Nej, iphone är den enda mobilen sedan år 2000 som inte läser något typ av minneskort.


   
SvaraCitera
zIGGE

Stereotyp:

Full HD filmer brukar också ta ganska mycket plats.

xD?


   
SvaraCitera

har varit ute på precis samma spår som dig och har "forskat " lite 😉 *haha*
iallafall.. dem flesta gör av med 8.1-9 GB (normalanvändning) om du däremot tänkte lägga in massa film så behövs såklart mera minne
1 låt= ca 4 MEG =0.004 GB
1 film= ca 4GB

Själv ska jag köpa Iphone 4s 16 GB eller Arc S 🙂


   
SvaraCitera