Aviseringar
Rensa alla

Iphone safari: '' Privat surfning ''


Ämnesstartare

På min Iphone brukar jag använda Privat Surfning när jag vill surfa lite anonymt. Jag har en liten fråga. Kan t.ex Telenor (som jag fick den av) se vad jag gjort då under privat surf? Tacksam för svar [bigsmile]


   
Citera
Ämnesstartare

Ja.


   
SvaraCitera

Alltså, det går ju liksom alltid att spåra någons surf vanor med hjälp av tekniken.

Tex när poliser söker igenom en dator osv. Så det finns ju så klart att hitta historik om man vill.

Men en vanlig människa och telenor tror jag inte kan spåra det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beliebes:

Tex när poliser söker igenom en dator osv. Så det finns ju så klart att hitta historik om man vill.

Men en vanlig människa och telenor tror jag inte kan spåra det...

Tvärtom snarare. Det lär inte sparas någon historik på telefonen om han surfar inkognito, däremot loggar Telenor förstås vad han ansluter till.


   
SvaraCitera

Rymdpirat:

Tvärtom snarare. Det lär inte sparas någon historik på telefonen om han surfar inkognito, däremot loggar Telenor förstås vad han ansluter till.

Jag har faktiskt ingen större vetskap men jag tror det han oroar sig för är att det ska synas på räkningen eller något men dom på telenor bryr sig ju inte och det kommer inte stå på räkningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[surprised][censur][chocked][shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MittnamnbörjarpåettF:

Ingen bryr sig, skippa barnporren bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beliebes:

Alltså, det går ju liksom alltid att spåra någons surf vanor med hjälp av tekniken.

Tex när poliser söker igenom en dator osv. Så det finns ju så klart att hitta historik om man vill.

Nej, du har ingen aning om vad du talar om. Det är ingen självklarhet att det finns spår på den lokala datorn/telefonen.

Dock kan en ISP i dom flesta fall kontrollera okrypterad trafik och lite därtill.


   
SvaraCitera