Aviseringar
Rensa alla

IQ


Ämnesstartare

Är du över medel IQDet är kul, för om fler än hälften röstar ja, så tror vi att vi är smartare än vi är... Skriv ärligt vad du tror.


   
Citera
Ämnesetiketter

Nej, så orealistisk och självgod är jag inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ligger nog på medel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha Armageddon är nog smartare än 75% av alla i pollen endast pga det där uttalandet.
Röstar inte pga hur flawed är inte detta liksom. Typ som att fråga "tycker du att du är kreativ?".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Haha Armageddon är nog smartare än 75% av alla i pollen endast pga det där uttalandet.
Röstar inte pga hur flawed är inte detta liksom. Typ som att fråga "tycker du att du är kreativ?".

Skulle nog lsgt till en "på medel" Men det är högst ossnolikt att man är presis på medelvärdet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken medel talar vi om? Över alla homo sapiens i världen? Garanterat ja. Över en liten forskargrupp på MIT? Nej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Vilken medel talar vi om? Över alla homo sapiens i världen? Garanterat ja. Över en liten forskargrupp på MIT? Nej. 

Genomsnittet för svenskar, eftersomvi pratar IQ så spelar ålder ingen roll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad ä medelvärdet då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applekakanshaj2:

Genomsnittet för svenskar, eftersomvi pratar IQ så spelar ålder ingen roll

Okej. Ja, jag är över genomsnittet. Säger inte att jag är bland dem på högsta våningen.... Men ja, definitivt över genomsnittet! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Vilken medel talar vi om? Över alla homo sapiens i världen? Garanterat ja. Över en liten forskargrupp på MIT? Nej. 

xD


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Jag är inte korkad iallafall, är smart på mitt sätt.


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

adaq:
Vad ä medelvärdet då?

100 tror jag. Under 20 så är man tydligen idiotförklarad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applekakanshaj2:

Skulle nog lsgt till en "på medel" Men det är högst ossnolikt att man är presis på medelvärdet.

"runt medel" hade nog underlättat då det blir svårt att veta om du befinner dig över eller under ju närmare mitten du hamnar.

Tickstart: Haha Armageddon är nog smartare än 75% av alla i pollen endast pga det där uttalandet.
Röstar inte pga hur flawed är inte detta liksom. Typ som att fråga "tycker du att du är kreativ?".

Samtidigt som du sitter hemma å bah *HÖHÖHÖH jag vet visst ungefär var jag hade placerat mig på IQ-kurvan*Icke!Icke! 
IQ är ju något du kan mäta. Kreativitet är ju betydligt mer diffust.

Har man någolunda självinsikt så är det inte orimligt alls att du kan placera ut dig själv rätt på ett ungefär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Vad ä medelvärdet då?

Vet inte, men det spelar ingen roll eftersom genomsnittet ligger precis i mitten, och därför så måste hälften vara under medel och hälften över för att allt ska vara korrekt, men vi värkar tro att vi är smartare än vi är...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda: Har man någolunda självinsikt så är det inte orimligt alls att du kan placera ut dig själv rätt på ett ungefär.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger-effekten


   
SvaraCitera