Aviseringar
Rensa alla

IQ test - Förklaringar och resultat


Ämnesstartare

Jag gjorde just ett ganska svårt (enligt mig) iq test på http://www.iqtest.dk/main.swf
Jag fick det halv mediokra resultatet på 122. Högre än medel i alla fall. Dock var det några frågor som jag inte riktigt fattade, så jag tänkte att vi kunde förklara hur vi löste frågorna för varandra. Kan bli intressant att se om folk tänker olika.

OBS - Skriv resultat om ni vill (antar att dom som får höga poäng kommer göra det), men posta i sådanna fall en screen dump!!!

idiot.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag vill veta hur ni tänkte på uppgift: 11, 12, 14, 20, 21, 29,31,

Jag förstog inte (hjälp mig förklara) uppgift: 25, 27,33,34,36,37,39


   
SvaraCitera

gu va jobbigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

gu va jobbigt

Vad gör du uppe så här tidigt? Klocka är väll typ 5 där borta?
Det kan nog vara ganska jobbigt om man försöker göra det mitt i natten typ. [wink]


   
SvaraCitera

jag såg på film, det är mitt i natten och jag gick på toa under tiden. och jag fick 118.


   
SvaraCitera

på internettest får ingen under hundra, någonsin[smile].


   
SvaraCitera

Jag förstår inte ettan???? 🙁 kan nån förklara


   
SvaraCitera

AlphaMale:

Vad gör du uppe så här tidigt? Klocka är väll typ 5 där borta?
Det kan nog vara ganska jobbigt om man försöker göra det mitt i natten typ. [wink]

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkte ta screenshot men såg att du fick 122 också, såna här tester krossar mig. Tyvärr kan jag inte kolla svaren, hade velat veta vilka jag hade fel på var några på slutet som var skit lätta men endel made no sense.

edit: har du nå bilder eller beskrivningar på vilka frågor du undra över? För jag minns inte alls. Glömde läsa instruktioner men jag körde alla från vänster till höger 1 2 3, och endel bara rapea sönder min hjärna.

äh lägger med det endå.

FECK.JPG


   
SvaraCitera

Ööh, var längesen jag gjorde detta.

wootiq.JPG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bow down to Fejlarn, sjukt imponerande att du kunde förstå endel för jag fattade verkligen inget på flera. Kanske borde träna bättre att se sammanband.


   
SvaraCitera
leafar

Fejlarn:

Ööh, var längesen jag gjorde detta.

Mjäg... satan vad högt. Har en polare som ligger där någonstans. Mensa material.

Är förvisso nöjd med 126 men stör mig på att jag gick bet på ett par pga tidsbrist.

Namnlös.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fick en mljard nästan!


   
SvaraCitera

Förstår inte hur folk kan ha 874 i IQ samtidigt som de saknar grundläggande kunskaper om det svenska skriftspråket ...


   
SvaraCitera
leafar

Mow Skwoz:

Förstår inte hur folk kan ha 874 i IQ samtidigt som de saknar grundläggande kunskaper om det svenska skriftspråket ...

Antagligen eftersom IQ inte har med språkförmåga att göra. Är inte säker men det skulle kunna vara en anledning. [smile]


   
SvaraCitera