Aviseringar
Rensa alla

Irakiska våldtäktsmän dömdes till utvisning


Sheriffen:

Livstid är helt rätt (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Nu har det blivit så segt med invandrarvåldtäkter att UMRC (ungdomar.se's rasistcrew) måste fara till Danmark för att ha något att rapportera om.
/fail.

xDD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fan va ägda dem vart!!!

så jävla rätt!!![love]

man borde ha kastrera dem också[mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Livstid är helt rätt (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Om de var asylsökande så tycker jag att det låter som en rimligt straff.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Nu har det blivit så segt med invandrarvåldtäkter att UMRC (ungdomar.se's rasistcrew) måste fara till Danmark för att ha något att rapportera om.
/fail.

QFT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Livstid är helt rätt (Du röstade på detta alternativ)

Gj danmark 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stena dem.
fail tråd för övrigt ni bara klagar [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Så du menar seriöst att 4 män som gruppvåldtagit en 14 årig flicka skulle bli friade i Sverige?

Inte för att jag vill ta sheriffen i försvar eller så, men det händer faktiskt att tjejer blir våldtagna och männen går fria. Ingen som känner till Rissne-fallet? Sju straffmyndiga män (15-16 år), och två fjortonåringar gruppvåldtar en 14-årig tjej. Samtliga straffmyndiga (sju stycken) grips av polis och häktas för grov våldtäkt, åklagaren väljer att åtala för sexuellt utnyttjande. Ingen döms till fängelse!

Jag tycker att man i det här fallet borde döma till ett kort fängelsestraff (ca två-tre år) därefter livstids utvisning och fortsatt påföljd i mottagarlandet. Det är billigare för ett land som Sverige att betala för fängelse utomlands, än att hålla dem här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Nu har det blivit så segt med invandrarvåldtäkter att UMRC

Finnen:

QFT

Det finns flera här, ofta på vänsterkanten, som resonerar olika. Man försvarar likt männens familjer männens rätt att få bo kvar och inte bli utvisade. Ofta kombinerat med kortare straff. Jag är nyfiken, kan ni inte berätta lite mer om hur ni tänker? [smile]

Jag är helt seriös, vad är det för kvinnosyn bakom? Hur ser ni på att en 14-årig flicka blir våldtagen, är det en mans rätt att göra det? Är kvinnor en ägodel, ett objekt man kan göra vad man vill med? Hur mycket är en kränkning av en tonårstjejs liv värt i tid och straff? En månad? Ett år? Ett helt liv? berätta!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Nu har det blivit så segt med invandrarvåldtäkter att UMRC (ungdomar.se's rasistcrew) måste fara till Danmark för att ha något att rapportera om.
/fail.

😀 <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

Hur mycket är en kränkning av en tonårstjejs liv värt i tid och straff? En månad? Ett år? Ett helt liv? berätta!

Seriöst hade jag varit flickans farsa så hade jag inte vilat förrän jag hade deras bollar i min hand.[mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

Det finns flera här, ofta på vänsterkanten, som resonerar olika. Man försvarar likt männens familjer männens rätt att få bo kvar och inte bli utvisade. Ofta kombinerat med kortare straff. Jag är nyfiken, kan ni inte berätta lite mer om hur ni tänker?

Öh, va? Varför citerar du oss, för ingen av oss har sagt någonting sådant?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Öh, va? Varför citerar du oss, för ingen av oss har sagt någonting sådant?

Du har anklagat Sheriffen för rasism, och angripit den här debatten. Jag vill bara veta hur du tänker? [smile]

Sedan känner inte jag Sheriffen, det är möjligt att han själv kallar sig rasist, i annat fall ser jag inte med vilken rätt du kallar honom saker pga han har avvikande politisk uppfattning i vissa frågor. Annars är det väl egentligen 5 kap. 3 § i Brottsbalken som gäller, för dig och alla andra, eller har jag fel? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

Du har anklagat Sheriffen för rasism, och angripit den här debatten. Jag vill bara veta hur du tänker? [smile]

Anklagelsen har väl sin grund i Sheriffens tidigare uttalanden om invandrare, genom årens gång här på UM.


   
SvaraCitera