Aviseringar
Rensa alla

irl är bättre när man ska prata


Ämnesstartare

nallen säger rök en holk
nallen säger döda folk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men det är skönare att prata irl pga annars blir man helt jävla cpdum trött orkar ingenting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

är man däremot inte begåvad med en reko talförmåga suger text på det positiva viset! jag tappar typ hälften av min intellektuella utstrålning irl.

Jo, absolut, allt är ju som bekant individuellt och känner man svårigheter i tal är det ju bra att alternativ finns. Övar du på det för övrigt, tal alltså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

d finns ju smileys

höna:

obs skojah HEHEHeheh

[bigsmile] fattade d [cute]

Hjärtlös:

nej jag ångrar mig aldrig

skönt. ångrar mig ofta med dig blir typ blyg eller något det är spännande. [blush]

El Guaje:

Vägrar! Gillar och leva farligt och sen gnälla här när det går åt helvete.

[bigsmile] jag med bror [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

skönt. ångrar mig ofta med dig blir typ blyg eller något det är spännande.

bra det är kul [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu ska oats måla på mi [blush][blush][blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nallen säger dö som ett svin
nallen säger skjut heroin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

bra det är kul

haha hur är det kul för dig. [blush]

Hjärtlös:

nu ska oats måla på mi

måla vad [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

det är skönare att prata irl pga annars blir man helt jävla cpdum trött orkar ingenting

^^ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

Enklare att formulera sig kanske.

absolut. man kan tänka till och slipper blotta ev. brister i form av instabila röstlägen, ansiktsuttryck och uttal.
mvh social fobi

Rävpojken:

annars tycker jag att det är otroligt sämst jämfört med att umgås och prata i samma rum

ja. jag föredrar också irl egentligen, men förmår inte formulera mig ordentligt inför människor jag inte känner.

telefon är absolut sämst... tvi vale m.m.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

telefon är absolut sämst... tvi vale m.m.

ja.....hatar tfn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irl är i de flesta fall bättre, ja. Under ett samtal öga mot öga så använder man sig inte endast utav den verbala och orala konsten utan också av det viktiga kroppsspråket. Även sarkasm och ironi gör sig bäst irl, skulle kunna skriva en bok om alla missförstånd då sarkasm via endast text misstagits för ren djävulskap. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

ja. jag föredrar också irl egentligen, men förmår inte formulera mig ordentligt inför människor jag inte känner.

aa det där är svårt att komma ifrån. Jag hade enorma problem i mina tidigare tonår men jag hade delvis rätt mycket tur och så arbetade jag aktivt på det själv, nu är det inget som direkt stör mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Övar du på det för övrigt, tal alltså?

nej, men jag borde göra. funderar på att be om logopedhjälp.


   
SvaraCitera

Ja och nej. Det suger när folk hela tiden misstolkar det man säger och man undrar vad fan det ska vara så jävla svårt för.


   
SvaraCitera