Aviseringar
Rensa alla

Irriterad hy då man rakar underlivet!


Ämnesstartare

Hej.. jag har alltid rakat mig konstant sedan jag fick ett aktivt sexliv och tänker fortsätta med det. Min tjej gör likaså och båda uppskattar det. Dock så får jag typ irriterad.. rödprickig hy på vissa ställen. NEJ! Jag rakar inte mot hårfästet och det blir ofta så. Vad kan man smörja in efter man rakat sig för att undervika irritations och att det kliar. Tack för tips 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

Raka inte mothårs..... neee skämt åsido. Idomin-salva borde la fungera alldeles ypperligt (fungerar mot allt, överallt). Aldrig provat specifikt i ljumsk-partiet dock. Men vill höjja ett varningens finger för att de lär kännas som att du har 3kg messmör i grenen efteråt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror du/ni vanlig poarfymireredad hudkräm kan gå ? har inte idominsalva hemma ...


   
SvaraCitera

Testa aloe vera


   
SvaraCitera

babyolja, funkar till ALLT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

4nonym:

har inte idominsalva hemma ...

Finns receptfritt på apoteket för cirkus 30kr om jag inte minns helt fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

babyolja, funkar till ALLT

Vi har inga småbarn här ....

Unexpected:

Testa aloe vera

Är inte det hårschampo ?


   
SvaraCitera

4nonym:

Är inte det hårschampo ?

Lol. Aloe vera är en växt med läkande och lugnande egenskaper blabla, finns många olika salvor och skit med varierande mängd aloe vera. Billigast är väl att köpa en planta.


   
SvaraCitera

4nonym:

Vi har inga småbarn här ....

Jag har hundratals, men jag snor deras babyolja[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

4nonym:

Vad kan man smörja in

Köp ett alunstift i antingen en hälsokostbutik eller på kiks eller liknande. Den fungerar även som deodorant om så önskas. Den håller i typ fem år vid daglig användning och kostar mellan 50 och 100.. Det är en genomskinlig bergskristall/sten.


   
SvaraCitera

4nonym:

Tack för tips 🙂

Rengör.
(Ev rakolja - dyrt.)
Bra rakkräm.
Bra hyvel och bra teknik.
Skölj rent med varmvatten.
Skölj med kallvatten.
After shave.


   
SvaraCitera

Unexpected:

Billigast är väl att köpa en planta.

Hade våran lärare på grundskolan som var miljöpartist. Var epic när någon skadade sig så pressade han ut vätskan. Aloe vera är fan bäst!


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Aloe vera är fan bäst!

Jafan, har också en fin planta 🙂


   
SvaraCitera

Unexpected:

Jafan, har också en fin planta 🙂

Han hade hela klassrummet fullt 😀


   
SvaraCitera

Idominsalva är förstås grymt, men kanske inte i det här fallet.

Apoteket och en produkt från RFSU som heter typ Easy Shavin. Genomskinlig, återfuktande och antiinflammatorisk. Hur bra som helst.

http://www.apoteket.se/rd/d/4539/a/4513&print=true


   
SvaraCitera