Aviseringar
Rensa alla

Irriterande människor?


Ämnesstartare

Djävulen:

varför blir du sur egentligen, det är precis som om hans/hennes idioti är en personlig skymf mot dig. Kan du inte bara förakta personen i all tysthet och låta det vara

Hahah, ja, varför kan jag inte det? För att det oftast händer i diskussioner lixom, tänk dig en idiot här på UM, det absolut skönaste är ju faktiskt att förolämpa personen till max o ba [mad][mad][mad].
Skillnaden är bara att man inte tvingas leva med UMaren lol.

(Sen kan det också bero på att jag är lite envis, kanske vill ha sista ordet eller hatar bara att bli missförstådd, vilket resulterar i en irritation där jag förgäves försöker förklara vad jag känner/tänker. Och lyckas jag är jag garanterat torr i munnen.)

Wanking BC:

Precis, Man får väl hoppas att personen i fråga är svagare än en själv bara [zzz]

Hur skulle det hjälpa 😮

wakajwaka:

tänk på kattungar

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Tack. Har typ försökt att vara lugnt, det är fett jobbigt... Det är typ som en irritation som gnager i huvet som BARA försvinner om jag blir arg.

Vet vad du menar. Går och bråkar med min morsa i huvudet om påhittade saker hela tiden. XD

MEN det går att hålla lugnet och blir som sagt enklare med tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Vet vad du menar. Går och bråkar med min morsa i huvudet om påhittade saker hela tiden. XD

Och jag trodde att jag var cp [love][bigsmile] But I mean, whatever makes you sleep at night [wink]

oggelgoggel:

MEN det går att hålla lugnet och blir som sagt enklare med tiden.

Mjo >< är enklare sagt än gjort (vet du nog själv).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Mjo >< är enklare sagt än gjort (vet du nog själv).

Haha ja, men jag var såndär som ba FAAAAAAN NU SKET SIG MITT LIV HELVETE JA GER UPP om ja tappade en macka upp å ner på golvet. Bara deeeeaaaap breath och cääälm dauwn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså jag vet hur det är. Min mamma slänger ur sig grejer hela tiden och försöker komma med vettiga grejer. Grejen är den att hon är osmartare än mig, vet ingenting om mitt liv och fattar inte att jag är vuxen (och har flyttat hemifrån). Hon tror att hennes tips och order är värdefulla för mig, det är bara skitsnack i mina öron. Men after all, hon är min mamma och försöker visa att hon bryr sig.

Idag lackade jag som fan. Jag tycker du ska göra det också. Visa hur det ligger till och vad du tycker om personens utlåtanden. Vill du ens ha kontakt med en du stör dig på 24/7? Sätt gränser och visa vart skåpet ska stå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Haha ja, men jag var såndär som ba FAAAAAAN NU SKET SIG MITT LIV HELVETE JA GER UPP om ja tappade en macka upp å ner på golvet. Bara deeeeaaaap breath och cääälm dauwn.

HAHA jag lackar om jag brer för hårt smör på min knäckemacka så att den går sönder i två "FAN NU FÅR JAG ÄTA DUBBELT HELVETES JÄVLA........"

*cälmmmmmz downn*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Hon tror att hennes tips och order är värdefulla för mig, det är bara skitsnack i mina öron. Men after all, hon är min mamma och försöker visa att hon bryr sig.

Haha aww, så tänker jag också om min morsa. Men fan, min mamma är typ pr0 in da kitchen lixom och massa praktiska saker (asbra vid grillning tex, tänker på ALLT) så henne ska man inte underskatta, snarare vända sig till, haha.

Men förstår precis vad du menar.

Lounge fact:

Idag lackade jag som fan.

Jo jag gör ju det, men jag orkar<- inte vara så jävla eggad hela tiden, seriöst jag typ brister pga varenda kommentar och tror du inte att jag känner mig som ett missfoster när jag märker att "fan jag kan inte ens hålla en normal konversation utan att jag lackar.."?


   
SvaraCitera

ohYEA_:

HAHA jag lackar om jag brer för hårt smör på min knäckemacka så att den går sönder i två "FAN NU FÅR JAG ÄTA DUBBELT HELVETES JÄVLA........"

*cälmmmmmz downn*

jag tycker du är söt[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Haha aww, så tänker jag också om min morsa. Men fan, min mamma är typ pr0 in da kitchen lixom och massa praktiska saker (asbra vid grillning tex, tänker på ALLT) så henne ska man inte underskatta, snarare vända sig till, haha.

XD persisk mat eller? [love]

ohYEA_:

Jo jag gör ju det, men jag orkar<- inte vara så jävla eggad hela tiden, seriöst jag typ brister pga varenda kommentar och tror du inte att jag känner mig som ett missfoster när jag märker att "fan jag kan inte ens hålla en normal konversation utan att jag lackar.."?

Jo, jag förstår vad du menar. Men alltså, vad gör du när du lackar? Skriker och svär? Skäll ut personen på riktigt och kom med sanningen och tydliga argument om hur du inte orkar med skiten längre, och tala om att du kommer ignorera denne personen hädanefter om hon inte slutar med sitt skitsnack. Detta kanske betyder att hon inte kan prata alls, för vissa personen ÄR skitsnack. Men seriöst, kommer du sakna det? Jag förstår inte riktigt grejen med familjemedlemmar. Man har inte valt dem direkt. Man kan inte gå ihop med vissa för fem öre. "Men det är ju ändå min syster.." JAHA MEN OCH? Hur mycket ska man stå ut egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och genom att ignorera henne så slipper du utbrotten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller han? Vem är det ens?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yesyesknark:

jag tycker du är söt[cute]

[bigsmile][blush][love]

Lounge fact:

XD persisk mat eller? [love]

Arabisk [blush]

Lounge fact:

Hur mycket ska man stå ut egentligen.

Beror på.. Många är typ för blodsband blabla, det är inte så enkelt. Visst man väljer dem inte, men man kan inte komma överrens med alla, som du säger. Och jo, jag skulle verkligen sakna det >< Jag är så kluven, speciellt när det kommer till sånt (ufh det är verkligen en annan diskussion, plz let's stick to the ämne [cry])

Men ja, jag kan typ "fan snackar du om? nej jag lalallaa", och HAR försökt att lixom prata med personen lugnt och sansat "du, jag tycker att du är sådär och sådär, tänk efter ibland säger du konstiga saker" haha, men.. det är inte lätt :/

Lounge fact:

Eller han? Vem är det ens?

Tror det spelar roll egentligen, men det gör inget 😀 orkar inte säga... iaf inte nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fan va originellt att bråka med sin familj när man är tonåring


   
SvaraCitera

kan du inte komma med något exempel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Hur skulle det hjälpa 😮

Vi pratar visst om olika saker! Lycka till dock


   
SvaraCitera