Aviseringar
Rensa alla

Isabellas listor "Jag tycker att skolan borde lära ut mer om hur hemsk kommunismen är" Riktigt kul läsning!


Ämnesstartare

NEMO:

Det heter Ralph Lauren också 🙂

Orka ha favoritböcker av författare vars namn man inte kan stava.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Orka ha favoritböcker av författare vars namn man inte kan stava.

Men om du läser igenom allt igen och andra inlägg i belas blogg srr du att hon alltid har haft svårt att stava. d kan ju va dyslexi kanske

OF 5:

vilket speglas i hur allmänbildade folk i det där landet är.

ah, på "are you smarter than a fith grader" var det en kvinna med man och barn etc som inte visste hur många inches det gick på en yard. det kunde tom jag 🙂 ungefär som att inte veta hur många cm d går på i meter eller nåt XD

annars gillar jag usa.s skolsystem, dock är det ju en dålig sida av en


   
SvaraCitera

[cry] Trodde det skulle vara roliga citat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

Men om du läser igenom allt igen och andra inlägg i belas blogg srr du att hon alltid har haft svårt att stava. d kan ju va dyslexi kanske

Ja, dyslektiker är dåliga på att stava. Det betyder inte på något vis att de blir bättre på att stava bara för att det beror på dyslexi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

ah, på "are you smarter than a fith grader" var det en kvinna med man och barn etc som inte visste hur många inches det gick på en yard. det kunde tom jag 🙂 ungefär som att inte veta hur många cm d går på i meter eller nåt XD

"En yard är en anglosaxisk längdenhet som ursprungligen definierades som avståndet från kungens (Henrik I) näsa till spetsen av tummen med framsträckt hand. Översatt till dagens mått blir det ungefär 0,91 meter, (tre engelska fot)."

om man överhuvudtaget memorerat ett så fantastiskt orimligt system för att mäta saker (vad är poängen med att från första början hänga upp sig på tolftedelar?) så kan man utan vidare klassas som en person med antingen för mycket fritid, eller mycket dåligt omdöme inför vad som är vettig kunskap och vad som inte är det. och om du tänker försvara dig med att du minsann har en kusin i miami som du hälsar på varje sommar och som skulle håna dig om du inte kan deras värdelösa måttsystem så bevisar det bara att du inte ser något problem i att vistas i ett land som, år 2009, fortfarande blir helt förvirrade av metersystemet (och vettiga tidsangivelser, som de behöver en faq för att fatta.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TYSt bela [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, känns verkligen som det där gjorde mitt liv rikare[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

om man överhuvudtaget memorerat et

vad är ditt problem? ja har inte sagt att jag gillar usa:s måttsystem. det gör jag inte. men bor man i landet bör man ju ha koll på det.

kebu12:

Okej, känns verkligen som det där gjorde mitt liv rikare

ja du gjorde ett eget val när du valde att läsa

ennie:

TYSt bela

hon får skriva hur mkt hon vill. vi har yttrandefrihet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

ja du gjorde ett eget val när du valde att läsa

aa, men tur att jag är lat[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

aa, men tur att jag är lat

vadå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

vadå?

orkade bara läsa typ 3 rader[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

hon får skriva hur mkt hon vill. vi har yttrandefrihet

Märker det. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Märker det.

ja men va inte arg då:S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

vad är ditt problem? ja har inte sagt att jag gillar usa:s måttsystem. det gör jag inte. men bor man i landet bör man ju ha koll på det.

bor man i landet så bör man använda metersystemet, om inte annat i protest mot deras egna (värdelösa) system. inte ens storbritannien använder det särskilt mycket längre, och om inte ens landet man snott sina måttenheter från tycker att de är logiska och bra längre så kanske det är dags att byta.


   
SvaraCitera