Aviseringar
Rensa alla

Iscensatt självmord.


Ämnesstartare

Har planerat att iscensätta mitt självmord, överdosera och be en vän ringa psyk/ambulans. Ringer jag själv blir jag magpumpad och hemskickad dagen efter? eller? Hur troligt är det att min plan fungerar?
Andledningen till denna drastiska åtgärd är min viktuppgång på 40 kilo under det senaste året. Är diagnostiserad med BED (binge eating disorder) och behöver begränsad tillgång till mat. Funkar inte hemma, gör inbrott i det låsta köket eller STJÄL mat från affären och gömmer på mitt rum.


   
Citera
Ämnesstartare

sluta, fattar du hur jävla allvarligt det är? det är inte kul, men dö du, bara dö, din familj och dina vänner kommer inte dö av sorg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det låter jävligt dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du går nog ner fyrtio kilo i vikt av några dagar på sjukhuset. alltså, vad fan tror du, ärligt talat? du tänker inte klart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EY. Ska inte dö. Behöver bara bli inlåst någon månad så min kropp kan vänja sig vid att äta normalt och att överleva på ett normalt kalori-intag.


   
SvaraCitera

VARFÖR? Det finns andra sätt att få hjälp.


   
SvaraCitera

Yolandi:

EY. Ska inte dö. Behöver bara bli inlåst någon månad så min kropp kan vänja sig vid att äta normalt och att överleva på ett normalt kalori-intag.

Vad är ett normalt kaloriintag under en dag, enligt dig?
Och du, ring hellre till BUP/unga vuxna/liknande och berätta hur du mår och lever, så ska de kunna hjälpa dig till en hälsosam livstil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yolandi:

EY. Ska inte dö. Behöver bara bli inlåst någon månad så min kropp kan vänja sig vid att äta normalt och att överleva på ett normalt kalori-intag.

det är inte särskilt roligt att du gör såhär. är din hjärna ofullständig? är det maskar i den? nej men dåså, lägg av för helvete


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

VARFÖR? Det finns andra sätt att få hjälp.

Funkar inte att "lära mig äta" normalt. Jag är som en narkoman fast med mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör du det där och hamnar på iv kommer du inte bli hemskickad, mer troligt är att du hamnar på sluten avdelning och får hjälp med din problematik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

det är inte särskilt roligt att du gör såhär. är din hjärna ofullständig? är det maskar i den? nej men dåså, lägg av för helvete

Ja det är den faktiskt, men maskar vet jag ingenting om...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DUM IDÈ [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Gör du det där och hamnar på iv kommer du inte bli hemskickad, mer troligt är att du hamnar på sluten avdelning och får hjälp med din problematik.

AH! Tack för svaret jag frågade efter!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kommer endast att äta som en missbrukare igen när du kommit ut och då gå upp ännu mer. Se till att det inte finns någon mat alls utom den maten du får äta. Bor du hemma så får de väl låsa in maten eller dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yolandi:

Ja det är den faktiskt, men maskar vet jag ingenting om...

det är inte roligt att du håller på så, jag blir arg och ledsen. tycker du själv att du är rolig och cool och smart?


   
SvaraCitera