Aviseringar
Rensa alla

Iscensatt självmord.


Ämnesstartare

OF 5:

mer troligt är att du hamnar på sluten avdelning och får hjälp med din problematik.

nä sådant är ju bara förvaring


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

nä sådant är ju bara förvaring

Till en ganska stor del, men helt bortkastad tid är det inte, förutsatt att man hamnat på en bra avdelning vill säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Till en ganska stor del, men helt bortkastad tid är det inte, förutsatt att man hamnat på en bra avdelning vill säga.

Få hen inte att göra dumma grejer som ej kommer att hjälpa. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Få hen inte att göra dumma grejer som ej kommer att hjälpa

slutar med ärligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hoppas du är en trollkarl


   
SvaraCitera

Kontakta en dietist istället.


   
SvaraCitera

Yolandi:

EY. Ska inte dö. Behöver bara bli inlåst någon månad så min kropp kan vänja sig vid att äta normalt och att överleva på ett normalt kalori-intag.

...eftersom du har en ätstörning och det är det som är grundproblemet tycker jag att du ska gå till vårdcentral/ringa bup/ringa vuxenpsyk elelr rentav gå till psykakuten (varning dock: fett onajs ställe) och be om hjälp![love]


   
SvaraCitera

Sagitta:

VARFÖR? Det finns andra sätt att få hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det låter skitkorkat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

rentav gå till psykakuten

dit går man ju när man mår akut dåligt och behöver omedelbar hjälp


   
SvaraCitera

isola:

dit går man ju när man mår akut dåligt och behöver omedelbar hjälp

Känner flera som gått dit och faktiskt fått hjälp. Av vad jag läser av TS verkar hon må akut dåligt när hon inte vågar vara hemma och funderar på att iscensätta sitt eget självmord enbart för att få hjälp. Det säger ju en del om tilltron till svensk psykiatrisk vård. Ibland kanske man måste ta till lite "extrema" metoder för att göra sin röst hörd. Ingen förtjänar att må så dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

Känner flera som gått dit och faktiskt fått hjälp. A

fast då stoppar de ju upp för de som mår akut dåligt just då. ts kan ju bara ringa vårdis och få en tid.


   
SvaraCitera

isola:

fast då stoppar de ju upp för de som mår akut dåligt just då. ts kan ju bara vårdis och få en tid.

Jag tycker att det verkar på TS som att det minst sagt är akut. Går man via vårdcentral går sker och ting fruktansvärt långsamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

Jag tycker att det verkar på TS som att det minst sagt är akut. Går man via vårdcentral går sker och ting fruktansvärt långsamt.

Att hon är överviktig är väl inte akut.


   
SvaraCitera

isola:

Att hon är överviktig är väl inte akut.

hon har ju inte ett normalt ätbeteende utan beter sig extremt självdestruktivt samt funderar på extrema åtgärder bara för att få hjälp


   
SvaraCitera