Aviseringar
Rensa alla

Ischias?


Ämnesstartare

Jag har haft lite ont i ryggen i ett par månader, men nu de senaste veckorna har det blivit värre och nu har det börjat göra ont i hela benet.. Det går från nedre ryggen/rumpan och ner ut till smalbenet. Det gör inte ont när jag bara sitter men så fort jag reser mig upp eller vrider på mig när jag ska sova vill jag skrika!

Jag har googlat lite idag och hittat Ischias. Tror ni att det kan vara det? Det är nån nerv som sitter där, men det brukar vara vanligast när man är typ 40. Jag är 17..

Är det nån av er som har haft det samma? Eller liknande?

Vad ska jag göra? jag orkar inte mera..

Enligt skolsköterskan skulle det gå över för länge sen men nu är det ju sommarlov så vet inte riktigt vad jag ska göra..


   
Citera
Ämnesstartare

Prosit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har problem med ischias, och har haft sedan jag var väldigt ung.
Du bör uppsöka läkare som kan ställa diagnosen på dig, snarast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mycket möjligt men prata med din vårdcentral


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EyeForAnEye:

Du bör uppsöka läkare

Måste man det?

Kan man inte bara.. stretcha eller nått?
Har svårigheter för läkare -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samara:

Måste man det?

Kan man inte bara.. stretcha eller nått?
Har svårigheter för läkare -.-

Ja, det måste du. Om du nu har det, så måste du få diagnosen ställd, så dom kan hjälpa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej.. Får väl boka tid [sad]

Men hur är behandlingen då? Får man piller att knapra eller vad gör dom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har vart hos läkare de sa att det var ischias, men inte så grov.. Nån form av påverkan på den nerven var det iallafall.. men måste vänta nån månad till innan de gör nått. ska käka ipren typ. Men det blir bättre och bättre.


   
SvaraCitera

Är det bara jag eller säger läkare alltid att man ska knapra ipren eller liknande? Är det för att vi ska känna oss bättre än utan medecin, lite smärta är säkert bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erkowich:

knapra ipren

Jo, men det är ju antiinflammatoriskt så det ska ju tydligen hjälpa >.<

Dessutom har jag blivit helt sne nu för att jag har gått så konstigt x) Ser sjukt ut.. Så måste börja gå normalt igen..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samara:

Dessutom har jag blivit helt sne nu för att jag har gått så konstigt x) Ser sjukt ut.. Så måste börja gå normalt igen..

För mig funkar det att reta nerven lite. Typ drar ut benet några centimeter "för mycket", det gör sviiiiiiinont men det brukar gå över lite snabbare då så jag kan tycka att det är värt det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

gör sviiiiiiinont

Imoon:

gå över lite snabbare

Låter gaaaaaaaalet[crazy] Men får väl prova^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera