Aviseringar
Rensa alla

Isis tar över världen?


Jonte9: .
Hoppas verkligen inte det fortsätter såhär för om det gör det har väl världen tagits över av Isis inom 7-8 år.

IS har ju dock minskat ganska mycket under den senaste tiden


   
SvaraCitera

Getrekt: IS har ju dock minskat ganska mycket under den senaste tiden

Folk glömmer att jihadism och muslimsk extremism slutar inte med IS. Det är en global ideologi.


   
SvaraCitera

jessijess:

Folk glömmer att jihadism och muslimsk extremism slutar inte med IS. Det är en global ideologi.

Nej det har jag definitivt inte glömt men nu sa han just IS.


   
SvaraCitera

Getrekt: Nej det har jag definitivt inte glömt men nu sa han just IS.

Sant. Påstår inte att du har glömt detta men många andra gör ofta det när man pratar om IS.


   
SvaraCitera

Alozi:
Enligt median befinner sig isis i stockholms huvudstad, dem lyckades tydligen ta sig in i landet, när sverige tog in flyktingar, nu är något i görningen ...

Stockholms huvudstad??  Ok???


   
SvaraCitera

Jag ser Nordkorea som ett större hot mot Sverige just nu. Och Nordkorea är knappt nått att bry sig om


   
SvaraCitera
Jonte9
Ämnesstartare

Jötunheimer:
Jag ser Nordkorea som ett större hot mot Sverige just nu. Och Nordkorea är knappt nått att bry sig om

Fast vad jag vet är inte Nordkoreaner spridda över hela världen och redo att självmordsbomba när som helst


   
SvaraCitera

jessijess
IS kommer INTE att ta över världen men det betyder inte att de är ofarliga för det. De kan fortfarande fortsätta att skapa massor med skada.


   
SvaraCitera

Getrekt:

De flesta IS anhängare är dock födda här.

Har du insider isis information?


   
SvaraCitera

Jonte9:
På media har det nu kommit ut att Isis har nu som mål på Sverige också. Fan också det var väl bara en tidsfråga.
Hoppas verkligen inte det fortsätter såhär för om det gör det har väl världen tagits över av Isis inom 7-8 år.
Ja men det var ju roligt liv man fick.
Det är krig i världen och man kommer minnas sin barndom över att världen togs över av Isis och alla dog (om man själv överlever)

Säg åt avskrädet Löfvén att avgå då så minskar riskerna. En blå regering hade behövts mer än nånsin. Inte alla ska kunna leva på bidrag fantasy land Löfvén.


   
SvaraCitera

Jonte9:

Tycker ej det är att överreagera, tror inte du fattar vad som kan hända i framtiden och när det väl händer så är det nog inte så kul längre.

Fortfarande mycket större risk att du dör av en hjärtinfarkt eller i en trafikolycka imorgon, än i ett terrorattentat. Du har blott livet till låns, och det kan tas iväg från dig när som helst. Välj själv om det känns värt att springa runt och oroa dig konstant eller om du ska försäka göra det bästa av den tid du får. 


   
SvaraCitera
Alozi

jessijess:
Vadå ta sig in i landet? Finns redan hundratals med svenska medborgare som har bott här lång tid som sympatiserar med IS. De behöver inte komma utifrån eftersom vi själva släppt in dem medvetet.

Nu pratar jag om dem som kom in med flyktingarna, jag tycker det är ett starkt val av sverige att låta in flyktingar, synd bara att sverige inte la märke till personer som beter sig lite underligt.

Och inte det är inte omöjligt att det redan finns svenska medborgare som har förbundit sig med isis, men hur många procent av hela svenska medborgar befolkningen är det?

Från vad man ser på median, så är det mest flyktingar som har gjort kaos i olika delar av sverige.


   
SvaraCitera
Alozi

robinkpro:

Stockholms huvudstad??  Ok???

Jo jag märkte det första gången, och det borde du också gjort innan du kommer och kommenterar onödigt Glad


   
SvaraCitera

Så länge vi säger Daesh istället för IS kan vi hjälpa till att störta de..


   
SvaraCitera

Avpixlat eller liknande? Vart läste du det? Flashback? 

Jonte9:
På media har det nu kommit ut att Isis har nu som mål på Sverige också.


   
SvaraCitera