Aviseringar
Rensa alla

islam


Ämnesstartare

När jag väntade på bussen tidigare kom det fram en snubbe till mig som ville diskutera islam. Får som en "excuse me sir, do you have a moment to talk about Jesus Christ" gubbe fast om islam.

Först frågade han mig grejer om hur jag tror allt fungerar och hur allt kom till, universum, jorden och allt. Jag sa slumpen och tur men han snackade om sin skapare. Snackade med honom typ 20 min. Han var rolig även om han var nån slags säljare som tyckte jag skulle konvertera till islam eller vad han ville. Han tom gav mg sitt mobilnummer ifall jag ville prata med honom nångång.


   
Citera
Ämnesstartare

intressant tråd 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: intressant tråd

Tack babe Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det verkar ju funka för Jehovas i och med att de fortfarande håller på, så han kanske lärt sig av dem.


   
SvaraCitera

Fint hur du får det att låta som att det var oväntat att han var trevlig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd: Det verkar ju funka för Jehovas i och med att de fortfarande håller på, så han kanske lärt sig av dem.

Haha de är bra på det där, dock aldrig stött på dem som tur är. Har han säkerligen, ska man greja med sådant är de nog bra att lära sig ifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam: Fint hur du får det att låta som att det var oväntat att han var trevlig

Det var inte min mening. Jag tyckte att själva grejen var trevlig, jag brukar avsky sånt. Har inget med personerna att göra utan att jag inte vill babbla. Men han var duktig och gjorde det intressant. Är väl meningen att alla säljare om man kan kalla honom det ska vara trevliga, annars lyckas de inte sälja något. Han kändes mer äkta-trevlig och inte säljar-trevlig

Förstår du?


   
SvaraCitera

patrick bateman: Förstår du?

Min tolkning var lite sned. Förstår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam: Min tolkning var lite sned. Förstår

Lugnt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har också träffat sådana gubbar, fick en broschyr och en affisch, cyklade förbi Sverigedemokraternas kontor och slängde ner det i deras brevlåda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahahahaha

Untouchable:
Har också träffat sådana gubbar, fick en broschyr och en affisch, cyklade förbi Sverigedemokraternas kontor och slängde ner det i deras brevlåda.


   
SvaraCitera

Har dem tagit ett blad från jehova's.
Så länge dom inte knackar dörr innan klockan 10 så är det lugnt.

Inge fel med att dom vill berätta för folk vad dom tycker och tänker så länge dom inte trycker på en massa papper eller är otrevliga.

Var han tryckig eller kunde du bara säga "Nää, jag är inte intresserad." och lämmna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable: Har också träffat sådana gubbar, fick en broschyr och en affisch, cyklade förbi Sverigedemokraternas kontor och slängde ner det i deras brevlåda.

Hahahaha. Klockrent

PlinkoDevil: Har dem tagit ett blad från jehova's.
Så länge dom inte knackar dörr innan klockan 10 så är det lugnt.

Inge fel med att dom vill berätta för folk vad dom tycker och tänker så länge dom inte trycker på en massa papper eller är otrevliga.

Var han tryckig eller kunde du bara säga "Nää, jag är inte intresserad." och lämmna?

Hur var jehovas vittnen? De verkar galna. Har en polare som fick besök av dem och de var hemska och vägrade ge sig när han artigt försökte förklara att han varken hade tid eller intresse. 

Nej det är klart de får, har dock fått intrycket om att många ska vara jobbiga, tjatiga och påtryckande. Som försäljare, de vrider på ens ord och lyssnar inte. Dock så var inte min upplevelse så.

Haha vet inte eftersom jag lät honom babbla direkt. Tror dock jag hade nog kunnat säga att jag inte var intresserad, han verkade lyssna på mig ändå. Jo lite tryckig var han men inte på ett elakt eller jobbigt sätt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fruktansvärt. Borde vara förbjudet kan man tycka. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Fruktansvärt. Borde vara förbjudet kan man tycka. 

Har jag förstått dig rätt? Jag uppfattar det som att du tycker att man borde göra det olagligt att förespråka en uppfattning, vilket bryter mot yttrandefriheten.


   
SvaraCitera