Aviseringar
Rensa alla

Islam fredens religion


Ämnesstartare

Okej, vi börjar med månggifte, i koranen står det att man måste vara psykiskt och fyskiskt kapabel att ta hand om sina kvinnor och även om det är så att man är kapabel, så måste man behandla dom rättvist!  Och läs bibeln, Solomon hur många fruar hade han?

tvingas in i ett giftemål är förbjuded enligt islam, och om kvinnan upprepar 3 gånger att hon vill göra slut så blir det så, så det är ändå ganska enkelt att göra slut! Muhammad (peace be upon him) gifte sig med aisha för att hon inte skulle gifta sig med en annan man som var taskig mot henne, dessutom så för itiden så räknades man som vuxen som 13 nästan överallt, 

politikern och statsvetaren Montesquieu sa i varma länder räknas man som vuxen vid 10-12 ibland 13 års åldern, vid 20 år är man gammal, know your shit!

Det är också så man ska tolka koranen, hur tänkte Muhammad (peace be upon him) och hur hade han tänkt idag! Idag när man räknas som vuxen vid 18 års åldern iallafall här, inte där det är varmare! 

(Muhammad PBUH)  hade velat ha flera fruar hade han haft det! 

"Offered woman and wealth to stop calling to islam"

[AS-SEERAH AN-NABAWEYYAH, IBN HISHAM (VOL. 1.P265-266)]

"Muhammad (PBUH) var en krigherre"  det stämmer faktiskt, koranen rättfärdigar våld!

Varför skulle ni inte kämpa för försvarslösa män, kvinnor och barn

[4:75]

 Men det stämmer inte att han var en tyrann,

Muhammad (PBUH) sa: The best of people are those that bring most benefit to the rest of mankind

Muslimer är därför dom som donerar mest för välgörenhet!

Varför skulle ni inte kämpa för de försvarslösa män, kvinnor och barn 4:75

"Islam är kvinnohatande religion" knappast, det beror alldeles på hur man tolkar tex som 4:11 sonens [lott] är lika med två döttrars lott; om döttrarna är fler än två, är deras lott två  

Det var ju föratt, förut var mannen han som tog hand om familjen och allt han fick var han tvungen att livnära sin familj på! Kvinnan fick behålla allt, det är väl så det oftast fungerar idag?  

feminism i  islam

{Live with them on a footing of kindness and equity.}

[Al-Nisa’ : 19]

{And women shall have rights similar to the rights against them, according to what is equitable ;}

[Al-Baqarah: 228]

Det är inte min stil att smuts kasta andra, och absolut inte andra religioner men Josef och maria hur gammla var dom när dom fick Jesus,  Maria var 13 och josef var 90 

Bibeln blunder för deras jihad! 

 till exempel, Lukas 19:27 

"But as for these enemies of mine, who did not want me to reign over them, bring them here and slaughter them before me"

Ta en titt på denna pastor, det hon säger är väldigt sant!

Det här är det bästa citat i koranen, 

and when the ignorant address them harshly they say words of peace

AL-Furqan: 63

Genom det, väljer jag vad jag svarar på och vad jag inte svarar på!


   
Citera
Ämnesstartare

säkert ngn ful sdare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad tycker du om Cat Stevens (numera Yusuf Islam)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chuz Martinez:
Vad tycker du om Cat Stevens (numera Yusuf Islam)?

peace be upon him


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir så jävla less på sån här propaganda  Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:
Blir så jävla less på sån här propaganda  Arg

utveckla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Världen vore så mycket bättre om inte religioner fanns övht. Ritualslakt, olika regler för män och kvinnor, att se vissa djur som orena etc rimmar rätt illa med en bra värdegrund men ändå ses det accepterat eftersom det är religiöst bundna grejer. Eller, ja, kulturella också så alla kristna/muslimer/buddhister/    beter sig ju inte på samma vis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chuz Martinez: numera Yusuf Islam)

sen när?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"And women shall have rights similar to the rights against them, according to what is equitable" 

[Al-Baqarah: 228]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Världen vore så mycket bättre om inte religioner fanns övht. Ritualslakt, olika regler för män och kvinnor, att se vissa djur som orena etc rimmar rätt illa med en bra värdegrund men ändå ses det accepterat eftersom det är religiöst bundna grejer. Eller, ja, kulturella också så alla kristna/muslimer/buddhister/    beter sig ju inte på samma vis.

"And women shall have rights similar to the rights against them, according to what is equitable" 

[Al-Baqarah: 228]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Black-Power:

utveckla

Black-power och din profilbild avslöjar dig rätt mkt . 
Vem  Muhammed ? 

''Det är inte min stil att smuts kasta andra, och absolut inte andra religioner men Josef och maria hur gamla var dom när dom fick Jesus,  Maria var 13 och josef var 90 

Bibeln blunder för deras jihad! '

FINNS INGA BELÄGG FÖR HUR GAMLA Maria var 13 och josef var när dom fick Jesus .det där har du tolkat fel själv !  

'


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: sen när?

Slutet av 70-talet nån gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Black-Power:

"And women shall have rights similar to the rights against them, according to what is equitable" 

[Al-Baqarah: 228]

fast så fungerar det ju inte, tyvärr. och "liknande" ser jag inte som tillräckligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:

Black-power och din profilbild avslöjar dig rätt mkt . 
Vem  Muhammed ? 

''Det är inte min stil att smuts kasta andra, och absolut inte andra religioner men Josef och maria hur gamla var dom när dom fick Jesus,  Maria var 13 och josef var 90 

Bibeln blunder för deras jihad! '

FINNS INGA BELÄGG FÖR HUR GAMLA Maria var 13 och josef var när dom fick Jesus .det där har du tolkat fel själv !  '

  Då får jag be dig läsa på lite om Black-power, de skiljer sig väldigt mycket från white-power, det är inge fel på black-power, men vad är det för fel på Muslim defence league,


   
SvaraCitera
mynona

Black-Power: Okej, vi börjar med månggifte, i koranen står det att man måste vara psykiskt och fyskiskt kapabel att ta hand om sina kvinnor och även om det är så att man är kapabel, så måste man behandla dom rättvist!

har alltid tyckt att detta låter paradoxalt - att mannen har flera fruar medan fruarna endast har en man är ju en orättvisa redan utgångsmässigt. men så har ju också vissa länder använt det argumentet för att visa på att islam egentligen förbjuder mångifte, så. 


   
SvaraCitera