Aviseringar
Rensa alla

Islam, hot mot världen?


Ämnesstartare

Hatar muslimska (egentligen alla religioners) religiösa ledare. Men egentligen gör de bara som det står.

I koranen står det att kvinnan är mannens åker som han kan plöja när han vill. Mannen får slå kvinnan till underkastelse och dessutom ha flera fruar som springer omrkring i burkor i varma länder och vägras att gå utanför hemmet.

Se på följande klipp och bestäm er om ni vill följa med mig i en protestaktion mot Islam. Det enda jag skulle kunna tro på är Asagudarna eftersom de i alla fall visar vad de står för utåt.

Jävla pedofilreligion


   
Citera
Ämnesstartare

Diskussionsunderlag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]

Men visst alla maktinstrument är ett hot mot världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ingenting emot islam eller någon annan religion. Har väldigt mycket emot alla idioter som tror att dom har rätt att agera ut sin religion så att det skadar andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte muslimer, men Islamister är lite läskiga.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jolter:

Men egentligen gör de bara som det står.

Jolter:

Mannen får slå kvinnan till underkastelse

Nej, t.ex är det många muslimska män som slår sina fruar, men det står inte i koranen/och profeten gjorde aldrig det. Det är taget ur luften, med andra ord, kultur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Står en jävla massa knäppt i Bibeln också. Både kristendomen och islam baserar sig ju på Gamla Testamentet/judendomen så det är mer eller mindre samma grund i alla tre religionerna. Är ju snarare religiös fundamentalism som är problemet än islam i sig. [zzz]


   
SvaraCitera

Sen är det ju faktiskt skillnad på extremister och majoriteten av muslimerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jolter:

Hatar muslimska (egentligen alla religioners) religiösa ledare.

& därför vill du bomba ihjäl ALLA som är TVUNGNA till att vara muslimer?
Hur djävla god är du?

Vilken skam för Gug att du tror på honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Vilken skam för Gug att du tror på honom

ja... stackars Gug. Lever alltid i skuggan av sin starkare brorsa, men en dag kommer Gug att komma tillbaka och slå brorsan av piedestalen och då kommer Gug att regera i evighet!!

Dumbass


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jolter:

ja... stackars Gug. Lever alltid i skuggan av sin starkare brorsa, men en dag kommer Gug att komma tillbaka och slå brorsan av piedestalen och då kommer Gug att regera i evighet!!

HAHAHHA ursäkta stavfelet[crazy][cute]

Jolter:

Dumbass

*spegel*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej det är inte sant det du skriver..

''I koranen står det att kvinnan är mannens åker som han kan plöja när han vill. Mannen får slå kvinnan till underkastelse och dessutom ha flera fruar som springer omrkring i burkor i varma länder och vägras att gå utanför hemmet.''

Jag som själv är muslim tycker att våran religion är helt naturlig , varför slösa din tid på att sitta o tänka på våran religion ? ha något annat för dig istället!
Och att slå sin kvinna det är HELT fel i Islam!
Men det finns idioter som misshandlar sina kvinnor i alla olika religioner , och det har inte med religionen att göra!
Och ''burka'' är inte tvunget i islam , det är hon själv som väljer helt enkelt.. Jag själv har inget emot någon religion , just pga att alla har sin egna åsikt och sin egna religion..[y]


   
SvaraCitera

Jjjasmin:

Och att slå sin kvinna det är HELT fel i Islam!
Och ''burka'' är inte tvunget i islam , det är hon själv som väljer helt enkelt.. Jag själv har inget emot någon religion , just pga att alla har sin egna åsikt och sin egna religion..

""Upplever ni uppror från kvinnornas sida, ska ni först tala till dem, sedan överge dem i sängen, sedan får ni slå dem"
Man får också våldta dom.
Enligt Muhammed är kvinnan även mentalt efterbliven.

"”Profet! Säg till dina hustrur och dina döttrar - och till alla troende kvinnor - att de utanför hemmet noga sveper om sig sina ytterplagg; på så sätt blir de lättare igenkända som anständiga kvinnor och undgår att bli ofredade” (surah 33:59)."
Jo, kvinnor inom Islam ska bära slöja för att vara trogna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wombatz:

Jo, kvinnor inom Islam ska bära slöja för att vara trogna.

Bättra på din tolkningsförmåga. Ingenstans i den översättningen står det något om slöja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

precis passaro!

Kvinnan får inte bli misshandlad , ska du som är (vet inte vilken religion) komma till mig och försöka förklara vad det står i Koranen när jag som själv är muslim är jävligt säker på vad jag säger?
Nej, alla kvinnor behöver inte ha slöja!
Är en trogen muslim utan slöja , medans min syster är också en trogen muslim fast med slöja!

och som du ser , man ska helst! Men Inget måste! Man är inte tvingad till något i Islam, för gör man något pga tvång så räknas det inte som om man gör det ( pga det tycker vi muslimer att det är fel att kvinnor i iran tvingas sätta på sig slöja )


   
SvaraCitera

Kom ihåg, det finns alltid dåliga sidor med religioner.

Tyvvär har svenskar islamofobi, för att dom tror att alla är pedofiler, spränger sej själv osv. Se på Bagdad. Det finns tusentals där och bara nåra få enstaka idioter spränger sej själv och dödar, och vad gör dom andra med dom skadade? Dom hjälper dom, och dessa personere som är alla religiösa tycker att det är fel.

Det finns vissa länder med tyvvär idioter som ledare, som gör sånt här.

Jag tycker att extrema idioter är ett hot mot världen, men dom är bara nån tusental tror jag.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Haha skriver för fort. Tycker det är fel att dom spränger sej och dödar, inte tycker att det är fel att hjälpa dom stackars skadade xD


   
SvaraCitera