Aviseringar
Rensa alla

Islamisering?


Ämnesstartare

anonym321123: Ja, islamism håller på att få ökat inflytande i svensk politik,

dock stämmer även:

anonym321123: Ja, islamism håller på att normaliseras

anonym321123: Ja, man kan köpa halalslaktat kött i Sverige och det finns badhus med separata badtider för män och kvinnor


   
SvaraCitera

alt fyra och fem


   
SvaraCitera

genomvidrigt att man låter folks ideologier/vilja att tro på något som hör stenåldern till styra så till den milda grad att man i ett sekulariserat land låter levande varelser blöda ihjäl åt ett speciellt håll för att de anses "smutsiga". är verkligen inget fan av djurindustrin på något sätt någonstans men det där hamnar rätt långt upp på min lista om vad som måste upphöra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snacka.org: Det finns allt fler muslimer i Sverige ja, om det dock pågår en islamisering kan jag inte svara på förrän jag förstår definitionen av "islamisering". Vad krävs det för att ett land ska bli islamiserat?

Den frågan var det som gjorde att jag skapade den här tråden. Folk som pratar om att det sker en islamisering av Sverige verkar använda begreppen annorlunda, vilket resultatet av denna pågående poll verkar visa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas: anonym321123: Ja, islamism håller på att få ökat inflytande i svensk politik,
dock stämmer även:

anonym321123: Ja, islamism håller på att normaliseras
anonym321123: Ja, man kan köpa halalslaktat kött i Sverige och det finns badhus med separata badtider för män och kvinnor

Anser du att alla dessa tre saker behöver hända för att man ska kunna säga att det sker en islamisering?

På vilket sätt påverkar islamismen svensk politik?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk: Det jag tror främst kommer hända (eller redan händer idag) är att det växer fram områden områden där islam har majoritet och där muslimska regler de facto kommer att gälla.

Menar du att staten inte kommer att lägga sig i att folk blir straffade för att dricka alkohol, ha sex utanför äktenskapet etc i vissa områden med muslimsk majoritet? Att områdena får i princip självbestämmanderätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonym321123: Anser du att alla dessa tre saker behöver hända för att man ska kunna säga att det sker en islamisering?

Det mesta går väl ihop med varandra. Dvs ökad normalisering = ökat inflytande och vise versa. 

anonym321123: På vilket sätt påverkar islamismen svensk politik?

Det har jag redan förklarat för dig tjugoelva gångar. 


   
SvaraCitera

anonym321123:

Menar du att staten inte kommer att lägga sig i att folk blir straffade för att dricka alkohol, ha sex utanför äktenskapet etc i vissa områden med muslimsk majoritet? Att områdena får i princip självbestämmanderätt?

Ja 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas: Det mesta går väl ihop med varandra. Dvs ökad normalisering = ökat inflytande och vise versa.

Är separata badtider för ett par badhus eller halalslaktat kött till salu i sig ett bevis på islamisering?

Niklas: Det har jag redan förklarat för dig tjugoelva gångar.

Där har vi olika uppfattningar.

Jag ser bara inte hur islamism har ett inflytande över svensk politik om man med "islamistiskt inflytande i svensk politik" menar "islamistiska idéer har en tydlig makt på lokal, regional eller nationell nivå".

Du menar kanske politik på ett annat sätt än vad jag gör? På vilket sätt i så fall?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonym321123: Är separata badtider för ett par badhus eller halalslaktat kött till salu i sig ett bevis på islamisering?

Separata badtider ja. Halalslaktat kött ifall det bara sker på frivillig basis nej. 

anonym321123: Du menar kanske politik på ett annat sätt än vad jag gör? På vilket sätt i så fall?

Som jag förklarat för dig menar jag att en islamisering skett när islamister kan nå toppositioner i svensk politik, islamister styr områden och islamistiska organisationer får skattepengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk: Ja

Okej. Tror du att extremislamistiska saker som dödsstraff för homosexualitet och tortyr etc kommer att finnas i dessa autonoma regioner utan att staten lägger sig i?


   
SvaraCitera

anonym321123:

Okej. Tror du att extremislamistiska saker som dödsstraff för homosexualitet och tortyr etc kommer att finnas i dessa autonoma regioner utan att staten lägger sig i?

Tror inte det kommer att gå så långt, nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas: Som jag förklarat för dig menar jag att en islamisering skett när islamister kan nå toppositioner i svensk politik

Men ingen av dessa islamister har framfört islamistiska idéer. Varken S eller MP har på någon nivå bedrivit islamistisk politik från vad jag vet. Anser du att detta är bara en tidsfråga?

Niklas: islamister styr områden

Vilka områden?

Niklas: islamistiska organisationer får skattepengar

Om Feministiskt initiativ skulle få skattepengar, skulle då Sverige hålla på att feministifieras?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonym321123: Men ingen av dessa islamister har framfört islamistiska idéer. Varken S eller MP har på någon nivå bedrivit islamistisk politik från vad jag vet. Anser du att detta är bara en tidsfråga?

Spelar ingen roll, vilket jag förklarat flera gånger för dig. En islamist på topposition är fortfarande en normalisering av islamism.

anonym321123: Vilka områden?

http://www.expressen.se/debatt/i-fororten-vaxer-mannens-diktatur/

anonym321123: Om Feministiskt initiativ skulle få skattepengar, skulle då Sverige hålla på att feministifieras?

För dum fråga för att överhuvudtaget svara på. Sorry.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk: Tror inte det kommer att gå så långt, nej

Men varför skulle staten strunta i att delar av Sverige styrs på ett helt annat sätt? Från vad jag vet så är det inte lagligt för kommuner att göra det olagligt för två personer att ha sex utanför äktenskapet eller nåt sånt?


   
SvaraCitera