Aviseringar
Rensa alla

Islamiska staten!


Självklart ska man försöka lösa saker diplomatiskt först, men med IS har det sedan länge passerat gränsen för vad diplomati kan lösa. Den extremism och brutalitet som finns hos IS går inte att lösa med snälla ord och förståelse, utan enda metoden är att sätta hårt mot hårt. 

Vad du än gör, tänk över ditt beslut jävligt noggrant och se till så du inte handlar i ilska. Om du dock gör beslutet att eventuellt offra ditt eget liv för att hjälpa till i kampen, har du min respekt. 

Normalt brukar jag själv faktiskt förespråka ickevåld och fredliga lösningar, men efter att ha sett och läst om deras brutalitet, så kan jag inte annat att tycka så här. Visserligen begår alla stridande sidor i alla konflikter brott mot mänskliga rättigheter, men IS har tagit det till en helt annan nivå. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra Tumme upp vi i väst måste börja stoppa dom snart innan det är för sent


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja de ska ha spö så fort som möjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Johaness12345: Jag har faktiskt tänkt på att gå en militär-utbildning direkt då jag fyller 18, och kriga emot dem

Onödigt, vänta bara tills USA tappar tålamodet o börjar med napalm och MOAB det är nog inte långt kvar tills dess och när man väl börjat med det är slutet nära för ISGlad

Btw:

http://www.ibtimes.co.uk/isis-us-led-air-strikes-kill-1600-people-syria-over-5-months-militants-majority-1489105

Kunde inte hitta någon svensk länk trots att det ironiskt nog är på svenska jag läste nyheten men ja... 1600 dödade på 5 månader förvånar mig med tanke på att IS ändå bara fortsatt att avancera. Beklagligt att även 64 oskyldiga fått sätta livet till med tanke på hur många liv IS tagit vid sin framfart...

Och detta kanske också är bra att veta om någon missat:

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/vita-huset-vill-kriga-mot-is_4320565.svd

Återstår väl att se om kongressen godkänner detta. Eller kanske redan har godkänt/sagt nej, jag vet inte hur lång tid en sådan process tar...

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Självklart ska man försöka lösa saker diplomatiskt först, men med IS har det sedan länge passerat gränsen för vad diplomati kan lösa. Den extremism och brutalitet som finns hos IS går inte att lösa med snälla ord och förståelse, utan enda metoden är att sätta hårt mot hårt. 

Vad du än gör, tänk över ditt beslut jävligt noggrant och se till så du inte handlar i ilska. Om du dock gör beslutet att eventuellt offra ditt eget liv för att hjälpa till i kampen, har du min respekt. 

Normalt brukar jag själv faktiskt förespråka ickevåld och fredliga lösningar, men efter att ha sett och läst om deras brutalitet, så kan jag inte annat att tycka så här. Visserligen begår alla stridande sidor i alla konflikter brott mot mänskliga rättigheter, men IS har tagit det till en helt annan nivå. 

Mitt beslut är nog  ganska självklart 🙂 Isf tackar jag för respekten !


   
SvaraCitera

ennypasalt:

Du kollar min profil ist för att svara och svarar på ngn annan. det är aningen respektlöst. "du förtjänar inte ett svar"
ISIS utrotar olika folkgrupper. de skjuter. de krigar.
ISIS är emot bl.a. det västerländska samhället och tror på att de belönas (av ngn högre makt) om de dödar de som inte ansluter sig till dem

Förstår du? Att försöka stoppa dem är på ett sätt, indirekt, självförsvar. MEN jag påstår inte att det är "den enda utvägen" lr det enda rätta lr att det är aktuellt att stoppa dem genom att strida emot dem och döda dem.

Undrade bara rent konkret om du visste vad IS/ISIS höll på med
ja, men såklart går det snabbare om man dödar några av dem.
så det är inte konstigt att ngn tänker så eller vill det. men håller med dig, man kan jobba förebyggande och bör göra det.

+1 Tumme upp

Ruttenfisk:
Självklart ska man försöka lösa saker diplomatiskt först, men med IS har det sedan länge passerat gränsen för vad diplomati kan lösa. Den extremism och brutalitet som finns hos IS går inte att lösa med snälla ord och förståelse, utan enda metoden är att sätta hårt mot hårt. 

Vad du än gör, tänk över ditt beslut jävligt noggrant och se till så du inte handlar i ilska. Om du dock gör beslutet att eventuellt offra ditt eget liv för att hjälpa till i kampen, har du min respekt. 

Normalt brukar jag själv faktiskt förespråka ickevåld och fredliga lösningar, men efter att ha sett och läst om deras brutalitet, så kan jag inte annat att tycka så här. Visserligen begår alla stridande sidor i alla konflikter brott mot mänskliga rättigheter, men IS har tagit det till en helt annan nivå. 

+1Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det du känner är rätt normalt. Dock så bör du inte ge dig in i något krig i onödan. 


   
SvaraCitera

Jag kulle vill se alla IS-medlemmar korsfästa upp och ner heh!  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det du känner är samma sak som ismedlemmar känner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Starkill91 : Jag kulle vill se alla IS-medlemmar korsfästa upp och ner heh!

Vore inte detta och att vilja se alla IS-medlemmar utsättas för annan form av tortyr att sänka sig till deras nivå tycker du? Eller berättigar deras brott mot mänskligheten att "vi" gör lika avskyvärda saker tillbaka?

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84
Vore inte detta och att vilja se alla IS-medlemmar utsättas för annan form av tortyr att sänka sig till deras nivå tycker du? Eller berättigar deras brott mot mänskligheten att "vi" gör lika avskyvärda saker tillbaka?

Hjärta

Vi gör världen en tjänst, nej dom är massmördare och har sjuka ideologier samt avskräcka andra människor ifrån ansluta sig till såna organisationer 😛 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det sägs att om vi vänder andra kinden så kommer vi tillslut att gå alla runt utan kinder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Våld mot våld löser den våldsmässiga frågan, men löser den även samhällsenliga frågor som givit upphov till våldsamheter. Tänk på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klart det inte gör men det behövs ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

christover_bandy:
klart det inte gör men det behövs ändå

Så det du säger är att man ska ta till våld när man inte får som man vill?
Förstår inte varför man ska ta till våld, då situationen kommer enbart att öka negativt ännu mer. 


   
SvaraCitera